Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy pobliski szpital to dobra placówka opieki zdrowotnej?  Sprawdź to w QualiScope

Czy pobliski szpital to dobra placówka opieki zdrowotnej? Sprawdź to w QualiScope

Wysoki Urząd ds. Zdrowia właśnie uruchomił QualiScope, narzędzie umożliwiające poznanie poziomu jakości wszystkich instytucji opieki zdrowotnej we Francji. (© JB / Lille news / Archiwum)

The Czy pacjenci są zadowoleni? Po leczeniu w Szpital A może w najbliższej klinice? Czy polecają te instytucje? Czy po niektórych operacjach jest wiele komplikacji? Czy posiłki lub pokój są zadowalające dla pacjentów?

Odpowiedzi na te pytania jest wiele w QualiScopenowa usługa uruchomiona przez Naczelny Urząd Zdrowia (HAS) pod koniec czerwca 2022 r. Wystarczy, aby „wszyscy mogli poznać poziom jakości wszystkich placówek służby zdrowia. zdrowie z Francji, zarówno publicznej, jak i prywatnej”, zauważa HAS w komunikacie prasowym.

Co można znaleźć w QualiScope

Listę map znajdziesz na QualiScope Ponad 4000 szpitali w całej FrancjiNiektóre witryny mogą być rozmieszczone na kilku obszarach geograficznych.

bezpośrednio Przez mapę lub wyszukiwarkęmożliwy jest dostęp do rodzaju karty identyfikacyjnej placówki, która zapewnia „podstawowe dane do poznania i zrozumienia poziomu jakości szpitali i przychodni”.

Tak więc dla każdej instytucji znajdujemy:

  • Różne dziedziny działalności (onkologia, chirurgia, położnictwo, pediatria, intensywna opieka itp.)
  • Poziom Certyfikatu Jakości Opieki przyznawany co cztery lata;
  • Wyniki wskaźników jakości i bezpieczeństwa opieki, mierzonych corocznie przez HAS;
  • Ocena satysfakcji z ogólnopolskiego badania e-Satis, mierzona bezpośrednio od osób przebywających w szpitalu;
  • Odsetek pacjentów, którzy poleciliby placówkę;
  • Wyniki wskaźników bezpieczeństwa, np. powikłania po dopasowaniu biodra lub kolana.

W świetle tych wszystkich elementów Każda instytucja otrzymuje ogólną ocenę 100.

Filmy: Obecnie w Actu

Notatki z HAS, ale także od pacjentów

Jeśli poziom certyfikacji, poziom jakości i bezpieczeństwo opieki są mierzone przez HAS, z drugiej strony, Satysfakcja i doświadczenie pacjenta Mierzy się ją za pomocą kwestionariuszy, które wypełniają po pobycie, zgodnie z różnymi etapami ścieżki opieki.

Na przykład dla CHBA w Vannes (Morbihan) instytucja otrzymuje wynik 74/100 według ogólnej oceny pacjentów przyjmowanych na medycynę, chirurgię lub położnictwo. W tym wynik 82/100 za zadowolenie z opieki pielęgniarki/opiekuna oraz 58/100 za zadowolenie z posiłków. Wśród tych usług „59,3% pacjentów szpitala zdecydowanie poleciłoby tę placówkę. »

READ  Diabelska Kometa: Gdzie, o której godzinie i jak będziemy obserwować zjawisko w piątek 22 marca?
W QualiScope możemy znaleźć różne oceny zadowolenia pacjentów.
W QualiScope możemy znaleźć różne oceny zadowolenia pacjentów. (© Przechwytywanie przez QualiScope)

Czy możemy zaufać tym opiniom pacjentów?

Czy poprzez uwzględnienie oceny pacjentów w wyniku ogólnym QualiScope byłby nieco? TripAdvisor Szpital ? „Dobrze jest zasięgnąć opinii pacjentów, ale w sposób naukowy i racjonalny, podczas rozmowy kwalifikacyjnej” – ocenia Thierry Amoro, rzecznik National Federation of Professional Nurses (SNPI), który skontaktował się z nim. news.fr. I żałował, że nie na podstawie ankiety, kiedy opuścił szpital.

Wręcz przeciwnie, z uznaniemnews.fr Emmanuel Barra, dyrektor ds. komunikacji w HAS, powiedział: „Pacjenci nadal najlepiej oceniają niektóre elementy swojego leczenia”.

Oczywiście tak właśnie widzą, ale tylko oni mogą nam powiedzieć, czy zostali wysłuchani, dobrze poinformowani i czy ich prywatność jest szanowana… Dla nas to prawdziwa wartość.

Emmanuel ParaDyrektor ds. Komunikacji i Informacji Publicznej w HAS

Emmanuel Parra precyzuje, że te opinie są „tylko dodatkowym elementem” uwagi: „Nie jest to jedyna rzecz, której używamy”.

Do stycznia 2023 r. inne wskaźniki powinny zintegrować narzędzie, aby mieć więcej dostępnych informacji.

Zachęta do wyboru najlepszej instytucji?

Dzięki QualiScope pacjenci mogą również Porównaj instytucje. Jak zachęcić pacjentów do udania się do najlepszych placówek kosztem innych?

Taki jest strach Thierry’ego Amoro z SNPI: „Najważniejszą rzeczą w szpitalu jest bliskość ponad wszystko inne, aby odpowiedź, jaką zapewnia, była dostosowana do potrzeb populacji”. I niekoniecznie wybralibyśmy najwyższą – oceniana instytucja, mówi.

Ryzyko polega na tym, że pacjenci zwrócą się do instytucji o wyższym ratingu i możemy sądzić, że będzie to CHU, kiedy naprawdę wszędzie są listy oczekujących, grozi to opóźnieniem czasu oczekiwania.

Thierry AmoroxRzecznik prasowy Krajowego Stowarzyszenia Pielęgniarek (SNPI)

„Ponieważ ta usługa została właśnie uruchomiona, wydaje mi się, że jest za wcześnie, aby wyrazić siebie i wyrazić opinię”, uważa ze swojej strony Francuska Federacja Szpitali, o którą zwrócono się news.fr.

Ze swojej strony HAS zwraca uwagę, że niekoniecznie chce zachęcać ludzi do porównywania. QualiScope to przede wszystkim sposób na sprawienie, aby pacjenci byli „aktywni w wyborze instytucji” – mówi Emmanuel Barra.

READ  chroniczny. Nowoczesny kompleks badaczy w przestrzeni publicznej

Dobrzy studenci są lepiej wyposażeni?

Ten system oceny w żaden sposób nie martwi SNPI, dla którego QualiScope nie jest „odpowiednim narzędziem. Rolą HAS nie jest wchodzenie na listę logiki honoru”.

Wskazuje Thierry Amoro, który się boi Kończy się „centralnym skupianiem się na szpitalu” i dobrymi punktamikosztem innych szpitali w regionie.

Czy istnieje niebezpieczeństwo, że najlepiej oceniane placówki to te, które korzystają z najlepszego sprzętu i najlepszych usług? „To nie jest tak mechaniczne” – mówi Emmanuel Barra, przyznając, że istnieje „finansowa zachęta dla polityki jakości”, która należy do Ministerstwa Zdrowia.

Czy ten artykuł był dla Ciebie przydatny? Wiedz, że możesz śledzić Actu w kosmosie Aktualności . Wystarczy jedno kliknięcie, a po rejestracji znajdziesz wszystkie wiadomości o swoich ulubionych miastach i markach.