Marka Citroën zaprezentowała nowy elektryczny samochód miejski ë-C3. Obietnica zostaje spełniona dzięki modelowi o pięknym designie, oferującym ceniony przez markę komfort i wystarczającą niezależność do wszechstronnego zastosowania… a wszystko to za mniej niż 25 000 euro.
Nowy Citroën ë-C3 zadebiutuje na rynku francuskim wiosną 2024 roku. © ja
Ryzykowne przedsięwzięcie dla Citroëna, który kilka miesięcy temu ogłosił pojawienie się nowego ë-C3 w cenie poniżej 25 000 euro. Świadczyć o tym może oficjalna prezentacja modelu, która odbyła się 17 października 2023 roku.
Wersja, która trafi na rynek francuski, trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku w cenie 23 300 euro. Limit, który pozwala mu kwalifikować się do przyszłej premii samochodowej. Zwłaszcza, że ë-C3 oferuje 5 miejsc w porównaniu do zaledwie 4 w przypadku Dacii. Rząd opublikuje listę modeli, które skorzystają z niej dopiero 15 grudnia 2023 roku.
Citroën ë-C3 jest zatem o 2500 euro droższy od Dacii Spring, której ceny zaczynają się od 20 790 euro.
W tej cenie ë-C3 jest wyposażony w akumulator o pojemności 44 kWh, który zapewnia zasięg do 320 km w porównaniu do 230 km u bezpośredniego konkurenta. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW pozwala na osiągnięcie od 20 do 80% pojemności w zaledwie 26 minut.
W 2025 roku zasięg uzupełni wersja oferująca mniejszy akumulator i zasięg 200 km w cenie 19 990 euro. Tym samym to właśnie ta wersja będzie konkurować ze swoim konkurentem z grupy Renault. Od 18 października 2023 r. zostanie otwarta internetowa platforma rezerwacji we Francji, która jest pierwszym krajem w Europie, który uruchomił ë-C3.
Strategia cenowa netto
Od drugiego kwartału 2024 r. we wszystkich francuskich punktach sprzedaży (400 dealerów i 1300 agentów) będzie dostępny do testów model ze strategią cenową netto, jaką oferuje dziś niewielu producentów. Również w tej kwestii Citroën zbliża się do strategii Dacii.
„Chcemy, aby wszystko było dla naszych klientów tak proste, jak to tylko możliwe. Po pierwsze, cena w momencie premiery będzie identyczna w ośmiu krajach Europy. Ponadto cena będzie ceną netto bez rabatu„, On mówi Thierry’ego Koskasa, dyrektor generalny Citroëna. Model będzie zatem sprzedawany w tej cenie 23 300 euro we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii, Portugalii i Polsce (ceny w przeliczeniu na złote).
We Francji ë-C3 będzie również korzystać z oferty w wysokości 99 euro miesięcznie bez składek przez 36 miesięcy, po wyczerpaniu aktualnej premii w wysokości 7000 euro (za pierwszy decyl francuskiego dochodu) i premii transferowej w wysokości 2500 euro odliczony. „Jednak model cen netto nie zmienia procesu nagradzania sieciowego, który utrzyma stałą marżę, do której dodawane są nagrody zmienne.„, Powiedz nam Sebastiana Karonadyrektor sprzedaży na Francję w Citroënie.
Odrodzenie Citroena
Ten nowy model reprezentuje także odnowienie marki Citroën, stawiając przed nią ważne wyzwania. C3 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem marki, a od jego wprowadzenia na rynek w 2002 roku sprzedano 5,6 miliona egzemplarzy, w tym 2 miliony we Francji. C3 nadal stanowi 29% sprzedaży marki.
Przeczytaj także: Thierry Koskas, Citroën: „Rozpoczęliśmy uproszczoną strategię dotyczącą zasięgu dla wszystkich naszych modeli”
Jednak ten miejski samochód powinien skusić klientów nowym wyglądem. Wyższy (wysokość 1,57 m) i większy (długość 4,01 m i szerokość 1,76 m przy masie 1400 kg) ë-C3 nie wykazuje cech SUV-a, którego wariant powinien zostać wprowadzony w 2024 roku.
Stylistycznie robi wrażenie, łącząc elementy konceptu Oli. Nieco „kwadratowy” wygląd, krótka pozioma maska, bardziej pionowa przednia szyba niż w starych wersjach i przede wszystkim pionowy pas przedni, na którym widać nowe logo marki. Przyjmuje także nową sygnaturę świetlną z przodu i z tyłu.
Uproszczony zakres
Model będzie prezentowany w dwóch seriach. Pierwsza z nich, o nazwie You, oferuje pełną gamę systemów wspomagających prowadzenie pojazdu (system hamowania awaryjnego, nowy system wyświetlacza przeziernego, My Citroën Play z terminalem informacyjno-rozrywkowym w smartfonie, asystent parkowania tyłem, tempomat). ogranicznik prędkości) oraz wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo (klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, elektryczne lusterka itp.).
Drugi, zwany Max, zawiera również 17-calowe koła ze szlifem diamentowym, dwukolorowy lakier z kontrastową podsufitką, ozdobne relingi dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala z lusterkiem w smartfonie, zaawansowane fotele Citroen Comfort , automatyczne wycieraczki i lusterka zewnętrzne, elektrycznie składana i podgrzewana, obszyta skórą kierownica, automatyczna klimatyzacja, nawigacja 3D, bezprzewodowe ładowanie, kamera cofania, elektryczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane tylne szyby.
Nowy C3 będzie sprzedawany jako pierwszy z tym silnikiem elektrycznym. Ale wersje termiczne uzupełnią ofertę od wiosny 2024 roku.
Nie ma kompromisów w kwestii komfortu
Model zaprezentowany prasie zostaje zatwierdzony Salon Morskiego Zen, bardziej nowoczesny wystrój wnętrza obejmujący nową deskę rozdzielczą rozciągającą się na całą szerokość samochodu. Oprócz 10-calowego ekranu, nowy ë-C3 po raz pierwszy oferuje wyświetlacz przezierny Citroën Head Up Display.
Jeśli chodzi o wyposażenie, marka idzie do przodu, nie rezygnując z komfortu. ë-C3 posiada amortyzatory z podwójnymi progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi oraz siedzenia nowej generacji.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”