Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

CEA bada napęd jądrowy, aby „przyspieszyć ludzką eksplorację Układu Słonecznego”

CEA bada napęd jądrowy, aby „przyspieszyć ludzką eksplorację Układu Słonecznego”

Jeśli napęd chemiczny dobrze nadaje się do załogowych lotów na niską orbitę lub na Księżyc, nie jest to najlepszy sposób na zapuszczanie się do Układu Słonecznego. Z drugiej strony napęd jądrowy ma wiele zalet, takich jak skrócenie czasu podróży i narażenie astronautów na trudne warunki środowiska kosmicznego. Europejska Agencja Kosmiczna właśnie powierzyła Europejskiej Agencji Kosmicznej studia wykonalności dotyczące napędu jądrowego w kosmosie. Ilustracje autorstwa Davida Frapollita, starszego doradcy w Dziale Badań Technologicznych w CEA.

Będziesz także zainteresowany

[EN VIDÉO] Czy jesteś niepokonany w dziedzinie energetyki jądrowej? The Mag’ Futura wkrótce powróci z wieloma odpowiedziami na pytanie „The…

Wśród pięknych reklam 54H Pokaz lotniczy w ParyżuZacytujmy Europejską Agencję Kosmiczną (CEA), która na zlecenie Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) przeprowadzi dwa studia wykonalności dotyczące napędu jądrowego w kosmosie. Ten rodzaj napędu, który obecnie działa tylko na Ziemi (okręty podwodne, lotniskowce i lodołamacze), może przyspieszyć ludzką eksplorację Układu Słonecznego i wysłać załogowe misje na Marsa i dalej w bardzo krótkim czasie podróży. W tej chwili nie ma mowy o opracowaniu silnika, są to opracowania papierowe, które mają trwać do roku. Pod koniec tej fazy ESA zdecyduje, czy sfinansować demonstrator (naziemny lub kosmiczny) do 2035 r., z myślą o przyszłych załogowych misjach eksploracyjnych około 2050 r.

Loty kosmiczne z udziałem ludzi: z konieczności ograniczone ambicje Europejskiej Agencji Kosmicznej

Świadoma niechęci ESA do usamodzielniania się w zakresie lotów załogowych, zawsze pragnęła i preferowała współpracę międzynarodową, a mając „wybory” dyktowane przez NASA, inicjatywę tę należy rozpatrywać przez pryzmat współpracy międzynarodowej. Jest to więc postrzegane jako chęć zainwestowania w opracowanie przełomowej cegły technologicznej, aby następnie przedstawić ją NASA w zamian za dalszy udział w programie lotów załogowych. Dla europejskich producentów i CEA jest to kwestia nie pozostawania w tyle w dziedzinie napędu jądrowego w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi i Chinami, które kilka lat temu rozpoczęły badania i programy eksploracyjne. Rosja wydaje się odpadać z wyścigu z powodów, które znamy.

READ  Coraz więcej produktów zanieczyszczonych tlenkiem etylenu

Badane są dwie koncepcje

Jak wyjaśnił nam David Frapolit, starszy doradca Działu Badań Technologicznych w CEA, te dwa badania są „ Dwie możliwe i wiarygodne alternatywy dla napędu jądrowego to podróże międzyplanetarne, zwykle między Ziemią a Marsem „.

Pierwszy projekt, nazwany Alumni, jest pilotowany przez CEA przy wsparciu ArianeGroup i Framatome. Jest to związane z jądrowym silnikiem napędowym. Jego zasada działania polega na Ogrzewanie ciekłego wodoru poprzez przepuszczanie go przez rdzeń reaktora jądrowego w celu jego zgazowania i przywrócenia wysokiej temperatury przed wyrzuceniem w celu wytworzenia ciągu dwa do trzech razy wydajniej niż konwencjonalny silnik chemiczny. „.

Drugi projekt, RocketRoll, ma na celu zbadanie wykonalności nuklearnego elektrycznego układu napędowego. Energia elektryczna wytwarzana przez reaktor jądrowy zasila elektryczne silniki jonowe, których zasadą jest jonizacja gazu i przyspieszanie wytwarzanych jonów, które są następnie wyrzucane w celu wytworzenia ciągu, jak w atomowych okrętach podwodnych i lotniskowcach Badanie to zostanie przeprowadzone w ramach konsorcjum, którego członkiem jest CEA.

Krótsza, zdrowsza podróż dla astronautów

W porównaniu z napędem chemicznym, który ma ograniczenia termodynamiczne, napęd jądrowy działa znacznie lepiej. Jego impuls właściwy jest wyższy, siła ciągu jest silniejsza i jedzie szybciej. Jego interesy są wielorakie, z których najważniejszym jest prędkość, z jaką przybędą statki kosmiczne. Co skróci czas trwania wyprawy na Marsa, a tym samym uczyni ją bardziej znośną dla astronautów i mniej uciążliwą na poziomie psychologicznym i fizjologicznym. Oni też będą Mniej narażony na promieniowanie kosmiczne i trudne środowisko ośrodka międzyplanetarnego To skrócenie czasu podróży ma również tę zaletę, że skraca Masa pojazdu dzięki przewożeniu znacznie mniejszej ilości materiałów eksploatacyjnych i dostosowaniu rozmiaru do systemu podtrzymywania życia „.

W przypadku podróży w obie strony na Marsa misja z napędem chemicznym wymagałaby od trzech do czterech lat, w zależności od długości pobytu na Marsie. Z napędem jądrowym my Podziel ten czas przez 3 konkretnie,” Aby dostać się na Marsa, wystarczyłoby zaledwie kilka tygodni podróży Co więcej, nie będą potrzebne w drodze powrotnej. Czekać na korzystne ustawienie dwóch planet Łazik i załoga będą mogli opuścić Marsa i wrócić na Ziemię, kiedy tylko uznają to za stosowne. Nawet jeśli Mars nie jest najbliżej Ziemi! »

READ  Mapa. Zapalenie oskrzelików: oto sekcja epidemiologiczna po sekcjach

Wreszcie, te silniki wzrosną tym samymzdolności statków kosmicznych, a także ułatwi wysyłanie dużego sprzętu infrastrukturalnego potrzebnego do zainstalowania bazy lub placówki w miejscu docelowym „.