(AOF) –
Skrzyżowanie dróg
(+1,47% do 16,52 EUR)
Francuski dystrybutor na paryskiej scenie był przeciwieństwem wczorajszego dnia (-1,75%), gdy Carrefour ujawnił swój plan strategiczny na 2026 rok.
AOF – Dowiedz się więcej
główne punkty
– Pierwszy europejski dystrybutor żywności i drugi na świecie.
– Działalność o wartości 78,1 miliarda euro skoncentrowana na czterech głównych rynkach, we Francji z 45% sprzedaży, w pozostałej części Europy – Belgii, Hiszpanii, Polsce, Rumunii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej – Brazylii i Argentynie – a następnie na Tajwanie;
Ambicja zostania światowym liderem w transformacji żywieniowej z naciskiem na świeże i ekologiczne produkty poprzez globalny program „Ustawa o żywności” (zdrowe, lokalne, dostępne dla wszystkich jedzenie);
Kapitał ma silną obecność pięciu udziałowców: rodziny Mullen, do której należy również Galeries Lafayette (12,91% akcji i 17,75% praw głosu), Peninsula Europe (7,61% i 11,83%), Cervina Europe (4,99% i 7,67%) i Bunt (3,17%), a 16-osobowemu zarządowi przewodniczy Alexandre Bombart, prezes i dyrektor generalny;
Pozycja finansowa 11,3 miliarda euro w kapitale własnym i stabilny dług netto w wysokości 2,6 miliarda euro, rekord darmowego samofinansowania w wysokości 1,3 miliarda euro.
Wyzwania
Strategia 2023 opiera się na dwóch filarach: Global Act for Food Program i ambicji bycia światowym liderem w handlu elektronicznym z podwójnymi celami: produktywność poprzez inwestycje w wysokości 1,7 miliarda euro rocznie w konkurencyjność biznesu i markę prywatną (30% sprzedaży) / wszechświat omnichannel: otwarcie sklepów typu convenience, ekspansja Promocash we Francji, przyspieszenie koordynacji Cash & Carry z 20 nowymi Atacadão rocznie w Brazylii itp. / dodatkowe oszczędności w wysokości 2,7 mld euro;
– Strategia innowacji „Data-centric, digital first” wokół 4 osi: przyspieszenie e-commerce (potrojenie w 2026 w porównaniu z 2021), intensyfikacja danych i mediów detalicznych, cyfryzacja usług finansowych i operacje w tradycyjnych kanałach dystrybucji: 2,8 miliarda euro na inwestycje w informacje systemy / Carrefour Linki Partnerstwa strategiczne;
– „Working for Food” Strategii Środowiskowej 2025 na rzecz neutralności węglowej do 2040: 35% redukcja emisji pośrednich w 2025 i 40% emisji bezpośrednich / gospodarka o obiegu zamkniętym: opakowania wielokrotnego użytku / 100% transformacja żywności: 45 000 Producent partnerski w branży ekologicznej, sektor lokalny lub jakościowy, 300 dostawców zaangażowanych w pakt na rzecz transformacji żywności (w porównaniu do 114 w 2021 r.) / uruchomienie „zielonych” pożyczek;
Przyspieszenie zbywania aktywów niestrategicznych (pogłoski o zbywaniu działalności na Tajwanie) i otwieranie małych sklepów;
– Kontynuacja wzrostu udziałów rynkowych we Francji, Brazylii i Hiszpanii, trzech głównych krajach grupy, które stanowią 8/10 bieżących przychodów operacyjnych.
Wyzwania
– negatywny wpływ walut, w szczególności brazylijskiego reala;
– stały wzrost inflacji w transporcie, energii i żywności, który zostanie zrekompensowany oszczędnościami kosztów i promocją produktów marki Carrefour;
– integracja z Grupo BIG, 3
Dziesiąty
Brazylijski dystrybutor żywności oraz 172 sklepy i supermarkety w Hiszpanii;
Cele na 2022 r.: 4,8 mld euro w formie organicznej, jedna trzecia sprzedaży pod marką Carrefour.
Transformacja miast w celu wzmocnienia dziedzictwa nieruchomości
Wiele inicjatyw ma na celu zagęszczenie terenu wokół supermarketów i/lub wykorzystanie różnych zastosowań (handel, biura, mieszkania, a nawet logistyka miejska). Nhood, firma założona przez rodzinę Mulliez, ma za zadanie przekształcenie mieszanych sąsiedzkich lokalizacji firm nieruchomościowych w Auchan, Ceetrus i Nodi oraz aktywów innych firm w grupie. Przyspieszy to prace rewitalizacyjne. Rodzina Molise planowała zainwestować 1,8 miliarda euro w latach 2022-2026 w swoje projekty nieruchomościowe. Cel ten powinien zostać wkrótce zrewidowany w górę. Ze swojej strony Carrefour nawiązał współpracę z firmą merchandisingową Altarea na początku 2021 r., aby przekształcić dzielnice handlowe w dzielnice mieszane.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce