Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Astek realizuje swoje ambicje integracji z cyfrową obsługą przemysłu

Astek realizuje swoje ambicje integracji z cyfrową obsługą przemysłu

Trwa pościg za Astek. Grupa Boulogne-Billancourt, która obejmuje 5000 konsultantów pracujących w Valéo, Siemens, Alstom itp. W najbliższych miesiącach, a nawet tygodniach zamierza dokonać kilku kolejnych przejęć. Wyjaśnia Julian Gavaldon, prezes, który właśnie zabezpieczył finansowanie dłużne w wysokości 200 milionów euro od HIG Whitehorse i AXA IM Alts.

Astek chce też za wszelką cenę uniknąć zbyt wczesnego przyłapania. Trzeba przyznać, że firma, która powstała w 1988 roku, twierdzi, że od początku mieszała ekspertów branżowych i informatyków w projektach badawczo-rozwojowych, które były zlecane dużym wykonawcom. Jednak grupa, której największym udziałowcem nadal jest jej założyciel, Jean-Luc Bernard, właśnie doczekała się powstania dwóch głównych konkurentów, znajdujących się dokładnie w tej samej cyfrowej niszy branży. Informatyk przemysłowy Capgemini połknął w zeszłym roku Altran. Adecco właśnie połączyło Modis i Akka Technologies w ramach transakcji wartej 2 miliardy euro.

W drodze do Niemiec, Hiszpanii i Japonii…

W obliczu tych gigantów, Alten i Expleo, Astek zamierza się rozwijać, ale niewiele. Julian Gavaldon zauważa: „Klienci potrzebują również przedstawicieli średniej wielkości, takich jak my, a nie tylko przedstawicieli, którzy czasami są więksi, niż mogą dyktować warunki”.

Dlatego zespół fuzji i przejęć poszukuje firm liczących od 150 do 300 inżynierów specjalizujących się w obiecujących zawodach, takich jak user experience, data science i networking (cloud i embedded computing).

Na mapie świata prezydent przywołuje mieszankę Niemiec, Hiszpanii i Japonii, „rozwiązanie blisko brzegu” w Azji, ale także w Ameryce Północnej. „Powinniśmy mieć dwa ogłoszenia do końca kwartału” – mówi. W ciągu ostatnich dwóch lat Astek zrealizował już sześć przejęć, w tym Intitek we Francji i Polsce, następnie Meritek w Kanadzie oraz Ineat we Francji i Chinach.

2021 rok odbudowy

W obliczu nagłego zamknięcia sektora lotniczego w zeszłym roku, sektor ten wyglądał ponuro, szczególnie w Europie. Obecny już w Azji i Stanach Zjednoczonych Astek był w stanie dostarczyć meble, notując bardzo niewielki wzrost sprzedaży w 2020 roku.

READ  Nexxiot wygrywa z ambitnym przewoźnikiem kolejowym

Ale rok 2021 zaczął się znacznie lepiej, ponieważ przemysł samochodowy, a nawet przemysł lotniczy, wznowił większość swoich cyfrowych przedsięwzięć. Astek spodziewa się, że do końca roku wygeneruje 360 ​​mln euro przychodów (wzrost o 33%), przed osiągnięciem 500 mln euro przychodów w 2024 r., z marżą EBITDA na poziomie ponad 10%. Po tym prezydent myśli już o symbolicznym kamieniu milowym w postaci miliarda euro.