Szara kurtka z dekoltem w szpic, biała koszula… Niebieski lub jasnozielony samochód, złapał światła i zabłysnął nowym samochodem… Ani kierownictwo, ani modelki nie nosiły Rousseau Alpha, ten bardzo charakterystyczny czerwony odcień od słynnej włoskiej marki sportowej. Czy coś się zmieniło w Alfa Romeo, satelicie planety Stelantis od czasu jej powstania rok temu? Bo jak na ironię, Tonale, który właśnie został zaprezentowany w swojej ostatecznej wersji trzy lata po koncepcyjnym samochodzie (wszyscy byli wtedy ubrani na czerwono), twierdzi, że reprezentuje DNA tej stuletniej marki: sportowy charakter i emocje.
Pierwszy model od pięciu lat
Ten nowy model, pierwszy od pięciu lat, chce uosabiać odrodzenie nadużywanej marki, która w ciągu ostatnich 10 lat popadła w bezwzględny upadek z powodu braku modelu (w franczyzach dostępne są tylko dwa modele), ale podtrzymuje niesamowita reputacja. Dzięki Tonale Jean-Philippe Imparato, który jeździ Alfą Romeo od nieco ponad roku, chce rozpocząć program naprawy i transformacji, który nazywa „przemieniać”.
Ćwiczenie było trudne dla byłego szefa Peugeota, który nigdy nie zapomniał, że ”Urodzony w Alfa RomeoNa miesiąc przed ogłoszeniem długo oczekiwanego planu strategicznego dla swojej grupy Stellantis, Jean-Philippe Imbrato niewiele mógł powiedzieć, a jego powołanie na prezesa tej marki, której sprzedaż spadła poniżej progu 70 000 rekordów, wiele mówi o ambicjach Carlos Tavares, prezes i architekt Stellantis Group Wynik fuzji Fiata-Chryslera i Peugeota, najbardziej dochodowego w Europie, pokazuje znaczenie, jakie Alfa Romeo powinna mieć w dynamice Stellantis.
Moc cenowa, czyli sposób, w jaki odniósł sukces Peugeot
W ciągu jednego roku Jean-Philippe Imparato wydrukował już swoją markę… tę samą, która odniosła sukces Peugeota: bezwzględna redukcja stanów magazynowych dealerów, zakończenie rabatów, budowa nowego planu produktowego zorientowanego na franczyzę… Ta metoda ma imię, „cennik Energia„, czyli zdolność do obrony cen. Pozwala na podnoszenie cen przy maksymalnej liczbie opcji, ale także na zmniejszenie polegania na promocjach. Ale do tego konieczne jest przekształcenie świata marki w oparciu o wysokiej jakości produkt plan.
Co więcej, nowy menedżer co roku zapowiada nowy model do 2026 roku. Niespotykany od dziesięcioleci w Alfie… Dla włoskiej marki to prawdziwe odrodzenie. Nacisk zmienia strony. Rozmiary nie są już kryterium wydajności. Jakość produktu będzie skoncentrowana na wszystkich zespołach. A Tonale musi ucieleśniać ten nowy impuls… nawet jeśli pozostanie relikt epoki Fiata-Chryslera, nazwa grupy, do której należał, zanim została rozpuszczona w grupie Stellantis.
Ten SUV jest zbudowany na platformie, która nie będzie już używana w nowej gamie, na której zbudowany jest Jeep Compass, Renegade czy Fiat 500X. Będzie też miał silniki ze starego domu. Ale Tonale będzie pierwszym elektrycznym modelem marki, który będzie miał wersje hybrydowe typu plug-in, ale także małą 48-woltową hybrydę w wersjach podstawowych, aby uzyskać moc przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla. Przypominamy, że latem ubiegłego roku Carlos Tavares ogłosił, że Alfa Romeo przejdzie na 100% elektryczną przed 2030 rokiem.
Nie ma kabrioletów, ale planowany jest trzeci SUV
Marka Turin bardzo cierpiała z powodu kolejnych kryzysów od 2020 roku (kryzys zdrowotny, potem brak półprzewodników). Koniec Giulietty w 2020 roku spotęgował spadek wolumenów. W 2019 roku wyprodukowano 17 000 egzemplarzy tego kompaktowego sedana dla 50 000 sprzedanych samochodów (liczby europejskie).
Jean-Philippe Imbrato nie podał dalszych szczegółów dotyczących planu produktu. W wywiadzie dla La Tribune we wrześniu zeszłego roku powiedział, że Alfa Romeo nie będzie oferować sportowych samochodów z kabrioletem, sylwetki, która cieszy się dużym zainteresowaniem wśród fanów marki. SUV segmentu B został również potwierdzony na początku 2021 r., po porozumieniu ze związkami zawodowymi w polskim zakładzie w Tychach.
Aby dowiedzieć się więcej o celach Alfy Romeo, będziemy musieli poczekać na zapowiedzi Carlosa Tavaresa, który 1 marca przedstawi swój pierwszy plan strategiczny dla grupy Stellantis.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce