Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Aleksandra Derewienko • Dyrektor Sprzedaży i Przejęć, CAT & Docs

Aleksandra Derewienko • Dyrektor Sprzedaży i Przejęć, CAT & Docs

– Dyrektor polskiego działu zakupów i sprzedaży we francuskiej firmie przedstawia swój pogląd na warunki rynkowe dla filmów dokumentalnych

Pracował prywatnie w Taskovski Films, po polsku Aleksandra Derienko W 2016 roku dołączył do francuskiej międzynarodowej firmy zajmującej się sprzedażą dokumentów CAT & Docs (stworzonej przez Katarzyna Le Cleve), gdzie zajmuje się nabywaniem i sprzedażą. Spotkanie z okazji trzydziestego czwartego Słoneczna strona dokumentu (od 19 do 22 czerwca w La Rochelle) gdzie CAT & Docs pracuje z asortymentem obejmującym w szczególności Po pracy [+lire aussi :
critique
interview : Erik Gandini
fiche film
]
DoErica GandiniegoI góry [+lire aussi :
critique
fiche film
]
Do Christian EinchogI Dialogujmy z naszymi wygnanymi dziećmi [+lire aussi :
critique
fiche film
]
Do Pascala BorgoI Apollonia, Apollonia [+lire aussi :
critique
bande-annonce
interview : Lea Glob
fiche film
]
Do Lea GlobeI Zimowa saga [+lire aussi :
critique
bande-annonce
fiche film
]
Do Karola OlsonaI Nauka Do Józef ParysI między rewolucjami [+lire aussi :
critique
bande-annonce
fiche film
]
Do Wład PetriI Kim nie jestem [+lire aussi :
critique
fiche film
]
Do Tunde SkovranI Ostatnia mewa [+lire aussi :
critique
bande-annonce
interview : Tonislav Hristov
fiche film
]
Do Tonisław ChristowI Wschód słońca w Aurorze [+lire aussi :
critique
bande-annonce
interview : Inna Sahakyan
fiche film
]
Do Oto SahakianI Mój zwierzak i ja Do Jana Kramera I amerykański film Uczyń ludzi lepszymi Do Cody’ego Sheehy’ego.

(Kontynuacja artykułu poniżej – informacje handlowe)

Cineuropa: Co sądzisz o sytuacji na rynku filmów dokumentalnych?
Aleksandra Derienko:
To bardzo ekscytujący okres przejściowy. Istnieje wiele platform, a wiele odtwarzaczy VOD i telewizorów coraz bardziej zmierza w kierunku SVOD. Powstaje też coraz więcej platform AVOD i kanałów FAST. Jestem bardzo ciekawa, jaką rolę to wszystko przyjmie. To bardzo ekscytujący czas dla filmów dokumentalnych, coraz więcej festiwali je pokazuje, co pokazuje, że obecnie istnieje ogromna potencjalna widownia dla tego typu filmów. Trwa również strategiczne myślenie o najlepszym sposobie wyświetlania filmów, ponieważ premiery kinowe poza Francją niekoniecznie są już na tym samym poziomie, co wcześniej. Przyszłość pokaże, jak to wszystko się dostosuje.

READ  Według krytyków Katy Perry wydaje swój nowy album „143” i tęskni za długo oczekiwanym powrotem

Jaki wpływ na sprzedaż filmów dokumentalnych miał wzrost oglądalności?
Jest miejsce na wszelkiego rodzaju dokumenty, ale niekoniecznie wśród platform, które skupiają się przede wszystkim na kryminałach, śledztwach i ceramice. Filmy dokumentalne do oglądania na festiwalach tak naprawdę nie są ich celem, ponieważ mają być rozrywką. Ale to i tak trochę zmienia to, co kupują inni nadawcy, bo np. nikt wcześniej nie interesował się serialami dokumentalnymi, a teraz wszyscy chcą. Mam jednak nadzieję, że wciąż istnieją rynki zbytu dla bardziej kreatywnych filmów dokumentalnych, które poruszają kwestie społeczne i które podkreślają więcej autonarracji. W każdym razie, to jest nasz rodzaj filmów dokumentalnych: mogą nie być dla Netflix, ale jest też realne zapotrzebowanie na tego rodzaju prace.

Jaka jest linia redakcyjna CAT & Docs?
CAT & Docs poszukuje filmów dokumentalnych, które zawsze łączą wymagania merytoryczne i formalne. trafne i bezczelne filmy o aktualnych problemach lub tematach ponadczasowych; Dogłębne dokumenty, rygorystyczne w eksploracji treści, odważne, otwarte na różnorodność świata i narzucające się na arenie międzynarodowej; Filmy dokumentalne, które kwestionują świat i dostarczają sposobów na refleksję nad dokumentami tak różnorodnymi, jak historia, społeczeństwo, sprawiedliwość, środowisko, ekonomia, polityka, sztuka i kultura.

Staramy się mieć zróżnicowany katalog z maksymalnie 10-15 nowymi filmami rocznie, pochodzącymi z różnych części świata i poruszającymi różne tematy. 70% reprezentowanych przez nas filmów dokumentalnych powstaje w fazie wstępnej. Może się to wydawać oczywiste, ale chcemy dokumentów, które dotykają zarówno serca, jak i umysłu. Oczywiście ideałem są atrakcyjne, dobrze zilustrowane historie z odpowiednim balansem między walorami formalnymi i narracyjnymi, ale ważne jest też, aby wiedzieć, komu podarujemy ten czy inny film. Czasami odkrywamy bardzo dobre filmy, które poza festiwalami tak naprawdę nie mają żadnego komercyjnego potencjału.

READ  Czy Anglia wróci do finału mistrzostw świata? To mistrzostwa świata, o których zawsze marzyłeś

Jakich filmów dokumentalnych szukają teraz kupujący?
To zależy od kupujących: niektórzy specjalizują się w dokumentach historycznych, inni w historiach osobistych, a niektóre skrzynki dystrybucyjne są bardzo otwarte i mogą obejmować zarówno sztukę, jak i historię. To indywidualna sprawa, ale większość kupujących chce przyciągnąć uwagę jak największej liczby osób, więc ceny i selekcje na festiwalach to niewątpliwie ważne atuty sprzedażowe. A w ostatnich miesiącach pojawił się dość oczywisty trend: kupujący szukają filmów dokumentalnych, które rozgrzewają serce, bawią, dają nadzieję, co jest całkiem zrozumiałe po trudnych czasach pandemii, która nastąpiła po wojnie na Ukrainie.

Co sądzisz o słonecznej stronie Doktora?
Zyskuje na tym cała branża. Jest wielu kupców szukających gotowych filmów dokumentalnych, wielu reżyserów programowych szuka filmów do koprodukcji, ale także producentów, co jest interesujące, gdy chcesz wiedzieć więcej o nowych projektach w produkcji. Wybór boisk jest również bardzo dobry i jako tematyczny, dla tych, którzy szukają czegoś konkretnego (historia, nauka, sztuka, kultura itp.) jest to bardzo dobre miejsce.

(Kontynuacja artykułu poniżej – informacje handlowe)