Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szalony projekt, na który liczyliśmy w 2030 roku

Szalony projekt, na który liczyliśmy w 2030 roku

” data-script=”https://static.lefigaro.fr/widget-video/short-ttl/video/index.js” >

Jej dyrektor generalny, Przemek Ben Paczek, od kilku lat pracuje nad koncepcją pociągów na lewitacji magnetycznej, czyli… poleciałyby w kosmos.

„Aktualizacja” Nasze tory kolejowe i „przystosować się” Jeśli chodzi o przyszłe technologie kolejowe, taki zakład poczyniła polska firma Nevomo w 2017 roku, mówi jej dyrektor generalny i współzałożyciel, Przemek Ben Baczek. Początkowo specjalizujący się w Hyperloop, koncepcja szybkiego pociągu próżniowego została spopularyzowana przez Elona Muska, a zespół wkrótce stał się „Zdałem sobie sprawę, że budowa sieci tego typu nowej infrastruktury zajmie dużo czasu, a także będzie bardzo kosztowna”.On mówi.

Następnie wpadli na pomysł modyfikacji tradycyjnych torów w celu obsługi pociągów wykorzystujących lewitację magnetyczną, czyli „maglev” (lewitacja magnetyczna), do transportu pasażerów i towarów. Lewitacja magnetyczna polega na umieszczeniu magnesów na torach i pod pociągiem w celu wytworzenia silnego pola magnetycznego; Dzięki temu pojazd może lewitować. Aby dostosować system MagLev do istniejącej infrastruktury, firma proponuje zainstalowanie rodzaju dużego ciągłego pasa pośrodku istniejących szyn, tzw. „Siłownik liniowy”Dodatkowo wagon znajdujący się pod pociągiem ozdobiony jest magnesami, które umożliwiają jego podniesienie.

Prędkość wynosi około 550 km/h

Przy braku tarcia pociągi te mogą osiągać teoretyczne prędkości na całym świecie „550 kilometrów na godzinę” NA „Linie TGV”– szacuje prezes. „Na przykład podróż między Paryżem a Brukselą zajmie 30 minut, podczas gdy dzisiaj zajęłaby ponad godzinę”. Pociągi Maglev jeżdżą już w niektórych krajach, np. w Chinach czy Japonii, wymagają jednak dedykowanej infrastruktury. „Pomysł polegał na znalezieniu rozwiązania technicznego, które umożliwiłoby połączenie istniejącego systemu kolei z koncepcją MagLev”.– mówi dyrektor generalny. „Zaproponowałem ten pomysł, a założyciele techniczni zaproponowali rozwiązania. Zgłosiliśmy patent i rozpoczęliśmy przygodę z MagRail.

We wrześniu 2023 roku Nevomo ogłosiło, że pomyślnie przeprowadziło pierwszy test swojego pociągu MagLev na torze konwencjonalnym. Według firmy pojazd MagRail wzniósł się na wysokość 20 mm, osiągając na 700-metrowym torze testowym prędkość maksymalną 135 km/h. Dyrektor generalny Nevomo ma nadzieję, że szybkie pociągi maglev będą gotowe „Na rok 2030”.

READ  Polska odnotowuje najwyższą stopę inflacji od 20 lat – Euractiv FR

Umowa partnerska została podpisana z SNCF

Ale firma pracuje także nad technologią „uproszczony” : Wzmacniacz MagRail, który „Pozwala na szybką modernizację istniejących pojazdów”, odnosi się do strony internetowej firmy. Nie chodzi już o wzrost. Ale znowu między szynami zainstalowany jest ciągły pas (siłownik liniowy). Pod istniejącymi wózkami zainstalowano sekcję, która może w ten sposób pobierać energię elektryczną z pasa w celu wspomagania podczas przyspieszania, wjazdu lub ponownego uruchamiania po zatrzymaniu.

Dzięki MagRail Booster wagony mogą poruszać się także po torach autonomicznie, bez lokomotywy. „W przypadku Boostera celem nie jest szybkość: lecz moc, elastyczność i częstotliwość handlu”.„, wyjaśnia Przemek Ben Baczek. Koszt operacji: „Instalacja silnika liniowego na linii jednokierunkowej kosztuje około 3 miliony euro za kilometr”.

Nevomo podpisał również partnerstwo z SNCF w marcu 2023 r „Aby ocenić technologię”. „Obecnie prowadzimy trzy studia przypadków na konkretnych liniach, na których możemy zastosować tę technologię w transporcie towarowym i pasażerskim”.– wskazuje dyrektor generalny. „Powinniśmy uzyskać wyniki w pierwszej połowie 2024 r.”. Amal Przemek Ben Bachek „Pierwsze kontrakty na tę technologię zostały podpisane w tym roku”.. „Myślę, że zaczniemy w Europie, która jest najbardziej zaawansowana, ale jesteśmy także aktywni na Bliskim Wschodzie”. Firma nie rezygnuje pewnego dnia z pomysłu opracowania pociągu Hyperloop, nawet jeśli sam prezes to przyznaje „To zajmie trochę czasu.”