W poniedziałek Stellandis poinformował, że rozpocznie w Europie masową produkcję dużych i średnich samochodów dostawczych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, poszerzając swoją ofertę pojazdów użytkowych o zerowej emisji.
Francusko-włoski producent samochodów podał w oświadczeniu, że będzie produkował pełnowymiarowe samochody dostawcze w fabryce w Cliwi na południu Polski oraz średniej wielkości samochody dostawcze w Hordain na północy Francji.
Grupa, która oferuje również akumulatorowe elektryczne pojazdy użytkowe (BEV), sprzedawała już średniej wielkości samochody dostawcze napędzane wodorem, ale na razie tylko w pakiecie dla wybranych dużych klientów.
Stellandis prowadzi największą w Europie fabrykę pojazdów użytkowych, zlokalizowaną w środkowym włoskim mieście Adesa, zdolną do produkcji do 1200 dużych samochodów dostawczych dziennie dla profesjonalnych marek Fiata: Peugeot, Citroen, Opel oraz Vauxhall i Toyota. .
Oświadczenie następuje w momencie, gdy włoski rząd kłóci się ze Stellandis i jej głównym inwestorem, Exarem, firmą inwestycyjną rodziny Agnelli.
Rzym zarzuca producentowi samochodów, że czasami dokonuje wyborów sprzecznych z interesami kraju, co doprowadziło do spadku produkcji we Włoszech.
W zeszłym roku Stellandis wyprodukował około 230 000 pojazdów w Adesie i około 100 000 pojazdów w Clivis. W swoim długoterminowym biznesplanie Stellandis przewiduje, że począwszy od 2025 r. sprzedaż samochodów dostawczych na wodór osiągnie 10 000 sztuk rocznie.
W poniedziałek grupa podała, że samochody dostawcze zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi będą oferować zasięg 400 km (250 mil) w wersji średniej wielkości i 500 km w wersji większej. Czas tankowania wynosi 4-5 minut.
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE