Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Citroën wprowadza na rynek model ë-C3 w cenie 23 300 euro

Citroën wprowadza na rynek model ë-C3 w cenie 23 300 euro

Marka Citroën zaprezentowała nowy elektryczny samochód miejski ë-C3. Obietnica zostaje spełniona dzięki modelowi o pięknym designie, oferującym ceniony przez markę komfort i wystarczającą niezależność do wszechstronnego zastosowania… a wszystko to za mniej niż 25 000 euro.

Nowy Citroën ë-C3 zadebiutuje na rynku francuskim wiosną 2024 roku. © ja

Ryzykowne przedsięwzięcie dla Citroëna, który kilka miesięcy temu ogłosił pojawienie się nowego ë-C3 w cenie poniżej 25 000 euro. Świadczyć o tym może oficjalna prezentacja modelu, która odbyła się 17 października 2023 roku.

Wersja, która trafi na rynek francuski, trafi do sprzedaży wiosną 2024 roku w cenie 23 300 euro. Limit, który pozwala mu kwalifikować się do przyszłej premii samochodowej. Zwłaszcza, że ​​ë-C3 oferuje 5 miejsc w porównaniu do zaledwie 4 w przypadku Dacii. Rząd opublikuje listę modeli, które skorzystają z niej dopiero 15 grudnia 2023 roku.

Citroën ë-C3 jest zatem o 2500 euro droższy od Dacii Spring, której ceny zaczynają się od 20 790 euro.

W tej cenie ë-C3 jest wyposażony w akumulator o pojemności 44 kWh, który zapewnia zasięg do 320 km w porównaniu do 230 km u bezpośredniego konkurenta. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 100 kW pozwala na osiągnięcie od 20 do 80% pojemności w zaledwie 26 minut.

W 2025 roku zasięg uzupełni wersja oferująca mniejszy akumulator i zasięg 200 km w cenie 19 990 euro. Tym samym to właśnie ta wersja będzie konkurować ze swoim konkurentem z grupy Renault. Od 18 października 2023 r. zostanie otwarta internetowa platforma rezerwacji we Francji, która jest pierwszym krajem w Europie, który uruchomił ë-C3.

Strategia cenowa netto

Od drugiego kwartału 2024 r. we wszystkich francuskich punktach sprzedaży (400 dealerów i 1300 agentów) będzie dostępny do testów model ze strategią cenową netto, jaką oferuje dziś niewielu producentów. Również w tej kwestii Citroën zbliża się do strategii Dacii.

READ  Awans polskiego biznesmena do statusu miliardera

Chcemy, aby wszystko było dla naszych klientów tak proste, jak to tylko możliwe. Po pierwsze, cena w momencie premiery będzie identyczna w ośmiu krajach Europy. Ponadto cena będzie ceną netto bez rabatu„, On mówi Thierry’ego Koskasa, dyrektor generalny Citroëna. Model będzie zatem sprzedawany w tej cenie 23 300 euro we Francji, Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii, Portugalii i Polsce (ceny w przeliczeniu na złote).

© ja

We Francji ë-C3 będzie również korzystać z oferty w wysokości 99 euro miesięcznie bez składek przez 36 miesięcy, po wyczerpaniu aktualnej premii w wysokości 7000 euro (za pierwszy decyl francuskiego dochodu) i premii transferowej w wysokości 2500 euro odliczony. „Jednak model cen netto nie zmienia procesu nagradzania sieciowego, który utrzyma stałą marżę, do której dodawane są nagrody zmienne.„, Powiedz nam Sebastiana Karonadyrektor sprzedaży na Francję w Citroënie.

Odrodzenie Citroena

Ten nowy model reprezentuje także odnowienie marki Citroën, stawiając przed nią ważne wyzwania. C3 pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem marki, a od jego wprowadzenia na rynek w 2002 roku sprzedano 5,6 miliona egzemplarzy, w tym 2 miliony we Francji. C3 nadal stanowi 29% sprzedaży marki.

Przeczytaj także: Thierry Koskas, Citroën: „Rozpoczęliśmy uproszczoną strategię dotyczącą zasięgu dla wszystkich naszych modeli”

Jednak ten miejski samochód powinien skusić klientów nowym wyglądem. Wyższy (wysokość 1,57 m) i większy (długość 4,01 m i szerokość 1,76 m przy masie 1400 kg) ë-C3 nie wykazuje cech SUV-a, którego wariant powinien zostać wprowadzony w 2024 roku.

Stylistycznie robi wrażenie, łącząc elementy konceptu Oli. Nieco „kwadratowy” wygląd, krótka pozioma maska, bardziej pionowa przednia szyba niż w starych wersjach i przede wszystkim pionowy pas przedni, na którym widać nowe logo marki. Przyjmuje także nową sygnaturę świetlną z przodu i z tyłu.

READ  Zdrajcy: M6 „wolny”, „obraźliwy”, „okrutny”.. Ten test nowej gry wywołał kontrowersje.

Uproszczony zakres

Model będzie prezentowany w dwóch seriach. Pierwsza z nich, o nazwie You, oferuje pełną gamę systemów wspomagających prowadzenie pojazdu (system hamowania awaryjnego, nowy system wyświetlacza przeziernego, My Citroën Play z terminalem informacyjno-rozrywkowym w smartfonie, asystent parkowania tyłem, tempomat). ogranicznik prędkości) oraz wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo (klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, elektryczne lusterka itp.).

Tylko wersja Max oferuje wyświetlacz na desce rozdzielczej. W gamie You Citroën oferuje stację dokującą do smartfonów. © William Crozes / Continental Productions

Drugi, zwany Max, zawiera również 17-calowe koła ze szlifem diamentowym, dwukolorowy lakier z kontrastową podsufitką, ozdobne relingi dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala z lusterkiem w smartfonie, zaawansowane fotele Citroen Comfort , automatyczne wycieraczki i lusterka zewnętrzne, elektrycznie składana i podgrzewana, obszyta skórą kierownica, automatyczna klimatyzacja, nawigacja 3D, bezprzewodowe ładowanie, kamera cofania, elektryczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane tylne szyby.

Nowy C3 będzie sprzedawany jako pierwszy z tym silnikiem elektrycznym. Ale wersje termiczne uzupełnią ofertę od wiosny 2024 roku.

Nie ma kompromisów w kwestii komfortu

Model zaprezentowany prasie zostaje zatwierdzony Salon Morskiego Zen, bardziej nowoczesny wystrój wnętrza obejmujący nową deskę rozdzielczą rozciągającą się na całą szerokość samochodu. Oprócz 10-calowego ekranu, nowy ë-C3 po raz pierwszy oferuje wyświetlacz przezierny Citroën Head Up Display.

Jeśli chodzi o wyposażenie, marka idzie do przodu, nie rezygnując z komfortu. ë-C3 posiada amortyzatory z podwójnymi progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi oraz siedzenia nowej generacji.

© ja