Prawnik i radny stanu Olivier Henyard nie jest typem człowieka, który klepie się po udach w miejscach publicznych. Jednak na scenie Théâtre d’Angouleme we wtorek 22 sierpnia, podczas otwarcia Festiwalu Filmów Francuskojęzycznych, nie pozostał daleko w tyle dyrektor generalny Narodowego Centrum Kina i Filmu (CNC). Kino francuskie radzi sobie bardzo dobrze, a nawet bardzo dobrze. – mówi podekscytowany. Frekwencja od początku roku jest tylko o 10% niższa niż przed kryzysem, a w niektórych miesiącach, np. w lipcu, wzrasta o 10%. Odsetek ten zależy w szczególności od filmów francuskich, które stanowią 40% całkowitej sprzedaży biletów do kin. »
Manuel Aldoi, telewizyjny człowiek kina, zgadza się: ” Byłaby to dla mnie przyjemność. „ Następnego dnia znajdujemy go uśmiechniętego pomimo duszącej fali upałów. ” Liczby te cieszą tym bardziej, że pokazują entuzjazm społeczeństwa wobec propozycji, których nie widzieliśmy od dawna. »
Świat produkcji i dystrybucji filmów koncentruje się na dwóch wskaźnikach: całkowitym udziale w rynku i liczbie filmów „milionerzy” – Zrozumienie: które przesłało ponad milion wpisów. Jednak w tych dwóch wymiarach francuski barometr wydaje się radzić sobie dobrze. Francuska Złota Palma w Cannes, z Anatomia upadku Autor: Justin Tritt, francuski Złoty Niedźwiedź w Berlinie, z na al-Mu’tasim Nicolas Philibert… Kino artystyczne jest w dobrej kondycji. Jedna czwarta filmów wybranych do pierwszej dziesiątki festiwali na świecie to filmy francuskie. Słusznie potwierdza dyrektor generalny CNC.
„Stan, jakiego nie znaliśmy od lat”.
Ogłoszone dobre wyniki są rzeczywiście zaskakujące: nie kojarzy się to tylko z komercyjnymi hitami (Asterix i Obelix przez Guillaume’a Caneta Przepraszam 2 autorstwa Philippe’a Lachauda OR Trzej muszkieterowie Martina Bourboulona…). Pod koniec sierpnia w gronie filmów „Milionera” znalazły się już: potyczki, autorstwa Mathieu Fadipeda Zawsze będę widzieć wasze twarze przez Jane Heary Moja zbrodnia przez Francois Ozona na ciemnych drogach przez Denise Imbert. za, Jane Dubarry Maïwenn wynosi już 750 000, a miłość i las Valerie Donzelli dla 650 000 widzów, nie wspominając o 300 000 widzów w środku lata w ramach niespodzianki Yannick Quentina Dupio, komedia nakręcona w sześć dni. „To sytuacja, jakiej nie widzieliśmy od lat”.krzyczy dystrybutor.
„Hmm… nie jestem fanem skrzeczeń, Nerwy producenta Jean-Louisa Levy’ego, postaci historycznej francuskiego kina. Oczywiście, że jest postęp. Myśleliśmy, że Covid pogrzebał kino, on je ożywia. Ale myślę, że przesunęliśmy się – ja przeniosłem się – z kina złotego wieku do kina ruchu oporu. Zmierz się z algorytmem [la menace de l’intelligence artificielle est ici sur toutes les lèvres], Wracamy do podstaw kina: rzemiosła, odkrycia, artysty, symulacji, osobliwości…”. Bratanek Yvesa Montanda, „Jestem synem komunisty i jestem z tego dumny”Mówi założyciel słynnej agencji artystycznej Artmedia, Jean-Louis Levy Głos Mizu : „Miałeś też wpadki i wpadki. Aby wykonać tę robotę, musisz być trochę szalony. I pretensjonalny. Żądaj nakręcenia filmu, który zadziała. Czy zdajesz sobie sprawę, jaką spoczywa na nas odpowiedzialność?”
Pozostało Ci do przeczytania 49,84% tego artykułu. Poniższe informacje są przeznaczone wyłącznie dla subskrybentów.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”