Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Test Fort Solis – Saga marsjańska jako nowy standard w grach kinowych?

Test Fort Solis – Saga marsjańska jako nowy standard w grach kinowych?

Podbój kosmosu od dziesięcioleci fascynuje ludzi na całym świecie. W ramach tego wyścigu kosmicznego wiele projektów planuje skolonizować Marsa, położonego 225 milionów kilometrów od naszej drogiej błękitnej planety, na horyzoncie bliskim stulecia. Wielokrotnie fantazjowano o jego możliwym przeszłym lub obecnym życiu i był rekwizytem w grach wideo, przygodach filmowych lub literackich.

I nie inaczej jest w przypadku gry opracowanej przez mające w Liverpoolu studio Fallen Leaf. Fort Solís. Składa się z ponad 20 weteranów branży, Fort Solís To thriller psychologiczny science fiction, którego akcja rozgrywa się na Marsie podczas jednej długiej nocy agonii. Należy pamiętać, że gra będzie na razie dostępna wyłącznie w wersji niefizycznej, z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych, gdzie fizyczna kopia będzie dostępna na PlayStation (które oferuje również godzinną wersję próbną w ramach poziomu PlayStation Plus Premium).

Po tym, jak ze zdziwieniem dowiedzieliśmy się o dacie jej premiery w sieciach społecznościowych za pośrednictwem prostego wpisu na Twitterze zaledwie kilka tygodni po ostatniej konferencji PlayStation, gra ukaże się nam 22 sierpnia wyłącznie na PC i PlayStation 5, a jej premiera jest zaplanowana wkrótce pojawi się na komputerze Mac. Fallen Leaf zabiera nas do serca Fort Solis na noc pełną grozy, a zobaczysz, że jesteśmy tu być może następcą dobrze znanych gier narracyjnych.

WARUNKI TESTU: Udało nam się przekopać Fort Solis w jego najciemniejszych wnętrznościach przez około 4:30, czyli czas, aby zakończyć historię i wrócić na miejsce, aby odnaleźć ostatni z zaginionych przedmiotów kolekcjonerskich, a wszystko to na PlayStation 5. To cały test jest gwarantowany bez głównych wydarzeń, a wybrane zrzuty ekranu odzwierciedlają zasadniczo pierwszą połowę przygody, nie ujawniając niczego na temat fabuły.

Kto wyłączył światło?

W Fort SolísW , wcielisz się w Jacka Leary’ego, głównego inżyniera-rezydenta w Fort Minor, budowli na Marsie, która została obecnie skolonizowana przez kilka zespołów ludzi, głównie naukowców i inżynierów. Jest 11 października 2080 roku i noc, którą przeżyje nasz bohater, nie będzie łatwa.

Spędzając wieczór z koleżanką z drużyny Jessicą Appleton i mając zaledwie kilka godzin zasłużonego urlopu na znak powrotu na Ziemię, Jack otrzymuje powiadomienie z Fort Solis na swoim nadgarstkowym narzędziu wielofunkcyjnym. Czerwona Planeta przechodzi pełną fazę intensywnych burz, na przemian z okresem ciszy zwanym cyklami, a inżynierowie spróbują skontaktować się z Cytadelą, aby dowiedzieć się, co jest przyczyną alarmu. Ponieważ wszelka komunikacja jest niemożliwa, a fort znajduje się niedaleko, Jack postanawia udać się tam na własną rękę, co oznacza początek piekielnej nocy.

READ  „Kandydaci i prezydenci w międzynarodowej konfrontacji”. Historia Fryderyka Charillona

Wszystkie wydarzenia nagrane w Fort Solís Stanie się to tej jesiennej nocy i, jak rozumiem, nikt nie wyjdzie z tego bez szwanku. Z dodatkami narracyjnymi, gra przyjmie formę epizodycznej przygody opowiedzianej chronologicznie i podzielonej na 4 dość krótkie rozdziały, każdy po około godzinę, dzięki czemu całość będzie całkiem strawna podczas długiej, intensywnej sesji lub kilku gier. . Może się to wydawać krótkie, ale dzięki temu gra ma zwartą, pozbawioną ozdób i kompletną narrację od początku do końca, chociaż zakończenie może wydawać się nieco pospieszne i pozbawione prawdziwego przebłysku nadchodzącej przyszłości.

Uważaj jednak, gdzie stawiasz kroki: Fort Solís W żadnym wypadku kopia martwa przestrzeń przerobić Lub Protokół Kalisto, Z dala od tego. I dobrze, bo propozycja horroru akcji stała się w ostatnich miesiącach bardzo popularna. NIE, Fort Solís Bliżej będzie tytułom Quantic Dream z ery PlayStation 3 z takimi eposami Ulewaale także nowoczesny i bardzo dobry Daj nam Marsa Podpisano KeokeN Interactive lub interesujące Kontrola OgniaI Nawet tytuły Supermassive Games, takie jak do świtu Lub kamieniołom. Piękne odniesienia natychmiast nadają ton.

Jeżeli grałeś już w powyższe gry, po tych kilku linijkach, zrozumiesz, że ostatecznie jest to filmowa, bardzo narracyjna przygoda z rozgrywką w tle. W miarę upływu minut w głębinach zaawansowanej marsjańskiej bazy atmosfera stanie się bardziej refleksyjna, godna świetnych filmów akcji, bez popadania w horror i bezużyteczne skoki. Następnie dowiadujesz się, że w tej ogromnej bazie wojskowej przebywa sześcioosobowy zespół, którego zadaniem jest głównie prowadzenie badań i pobieranie próbek w celu wydobycia komponentów, które można długoterminowo wykorzystać na Ziemi.

Fort Solís został całkowicie opuszczony przez zespół, niewykrywalny i dostępny, a cały budynek został ręcznie uszczelniony od wewnątrz. Dzięki ponad stu dokumentom oraz nagraniom audio, wizualnym i wideo z monitoringu będziesz śledzić codzienne życie tej tajemniczej zaginionej drużyny, dowiadując się, jak odkryć misje realizowane na miejscu przez odpowiedzialną za to firmę, Terra. Ale także na twojego partnera i twoją rodzinę, aby śledzić wydarzenia ostatnich godzin i zrozumieć przyczyny. Interwencja ludzka, zwierzęca, paranormalna? Wolelibyśmy nie zdradzać więcej na temat tej historii, żeby nie zepsuć niespodzianki, która stanowi sedno tego doświadczenia.

Galeria QTE

Zrzuty ekranu z Fort Solís 12 2

widzieliśmy to, Fort Solís Struktura i rozgrywka zbliżą Cię do podobnych doświadczeń Ulewa. A porównanie nie jest cienkie, bo czujemy się radośnie zainspirowani: raczej powolne ruchy w wymuszonym marszu, poszukiwanie dokumentów, nagrań audio i wideo, wskazówek i innych przedmiotów kolekcjonerskich, QTE reprezentowane bardzo szeroko, wybory niosące za sobą konsekwencje sprawiają, że sól tej produkcji sygnowana jest przez angielsko-polski zespół Fallen Leaf, który tu zrealizował swoje pierwsze produkcje.

READ  Zełenski mówi, że niektóre kraje Bliskiego Wschodu „przymykają oko” na rosyjską inwazję

Za pomocą swojego multitoola będziesz mógł łączyć się z różnymi pozostałymi kartami pamięci, komputerami i źródłami niezmiennych informacji, ale także hakować określone instalacje, a nawet rejestrować dane uwierzytelniające potrzebne do stopniowego otwierania drzwi budynku. umożliwiając skuteczną kontrolę nad jej narracją i postępem w historii. Jack będzie stopniowo zdobywał odznaki od poziomów 1 do 5, więc czasami prosi cię o ponowne odwiedzenie obszarów, które odwiedziłeś wcześniej, takich jak Metroidvania, biorąc wszystko pod uwagę, zbierając ponad 150 dokumentów i innych szczegółów.

Ponieważ prawie wszystkie Twoje podróże odbywają się na piechotę, będziesz mieć możliwość sprawdzenia mapy na swoim narzędziu wielofunkcyjnym. Dotykamy tu pierwszego dylematu produkcji angielskiej. Bardzo praktyczne i dobrze wykorzystane narzędzie, nie pozwala na pełnoekranowe wyświetlanie dokumentów, filmów i map, a jedynie powiększa wspomniane dokumenty, co uniemożliwia poprawne odczytanie przy większej lub mniejszej odległości od ekranu. Zoom jest oczywiście dostępny na mapach, ale nie na tyle, aby zapewnić komfort wizualny. To tylko detale, ale na pierwszy rzut oka irytujące.

Dzięki dźwiękowej konstrukcji z małymi cebulami jesteśmy całkowicie zanurzeni w tej solowej przygodzie, w sercu cichej planety i niepokojącej fortecy Solis. Używanie reflektorów pomaga wzmocnić poczucie niepewności w sercu ścieżek, które są czarne jak smoła i bolesne. Chcielibyśmy także niespodzianek na wąskim zakręcie toru wodnego, ale studio najwyraźniej nie spełniało oczekiwań. Nie znajdziesz też żadnej dostępnej broni do obrony, żadnych szalonych pościgów ani prawdziwych sekwencji skradania się.

ponieważ nie, Fort Solís To nie jest straszne, gra z twoim oczekiwaniem i szybkością wykonania najważniejszych QTE. I QTE, będziesz miał trochę. Myślałeś, że ich czas minął? W pewnych ważnych momentach będziesz mógł towarzyszyć swojej postaci w wykonaniu kilku podstawowych czynności, czasami jednak Twój sukces będzie zależał od Twojego refleksu, ale tak naprawdę nie będzie to oznaczać zakończenia gry w przypadku porażki. Dowodem na to jest fakt, że mogliśmy obejrzeć dwa różne zakończenia, wybierając inną przygodę QTE, co pozwoliło nam obejrzeć zupełnie inne sceny.

Cuda silnika Unreal Engine 5.2

Zrzuty ekranu z Fort Solís 10 3

Jeśli Fort Solís Stała się bardzo popularna po ogłoszeniu, ponieważ zapowiadała się jako jedna z pierwszych gier w pełni wykorzystujących silnik Unreal Engine w jego najnowszej wersji, tutaj 5.2. Widzieliśmy to już wiele razy, silnik Epic Games obiecuje góry i cuda i z pewnością będzie jedną z głównych atrakcji obecnej generacji konsol, komputerów PC i kolejnych systemów. Umowa jest tutaj wyraźnie zawarta, z kilkoma wyjątkami.

READ  Lit geotermalny Haut-Rhin gotowy zalać rynek europejski - rts.ch

Chociaż cała przygoda rozgrywa się w nocy, podczas wielkiej burzy, w ciemnym budynku, w którym nie przepływa prąd elektryczny, wciąż jesteśmy w stanie zrozumieć pracę wykonaną nad teksturami i oświetleniem oraz staranność, jaką włożono przy tworzeniu ścian żywy i żywy. zgodny. Efekty przechwytywania ruchu są imponujące, nawet jeśli w zbliżeniach są nieco mniej przekonujące. Oprócz tego studio przygotowało także świetny tryb fotograficzny, bardzo kompletny, który zadowoli fanów tego typu narzędzi.

Nie ma widocznego czasu ładowania podczas całej przygody, ale pewne spadki liczby klatek na sekundę w niektórych kluczowych momentach, ledwo zauważalne, a także niektóre błędy powodujące awarie (szczególnie na rampach), uzupełniają skądinąd tabelę techniczną i są całkiem solidne jak na tę produkcję za uczciwą cenę ( wydanie 30) €).

Interpretacja naszych bohaterów jest również niezwykle trafna, sądząc zwłaszcza po interpretacji Troya Bakera (Którego już nie oferujemy – Joel Miller z Games Ostatni z nas w szczególności) jako Wyatt Taylor, członek zespołu medycznego w Fort Sollis, ale także Rogera Clarka (Znany zwłaszcza z roli Arthura Morgana w red Dead Redemption 2) oraz szkocka aktorka Julia Brown, odpowiednio Jack i Jessica, nie wspominając o innych równie prawych członkach.

Możemy żałować, że nie ma wersji audio w języku francuskim, na szczęście pełna wersja została przetłumaczona na 9 różnych języków, co mogło zachęcić naszych rodaków do większego folgowania sobie. Właśnie dlatego trzygwiazdkowa obsada przykuwa uwagę od początku do końca, aż po ścieżkę dźwiękową, łącznie z tytułem głównym. Przepraszam Interpretuje ją Polka Marie Komasa.

Mówiliśmy o immersji, a na konsoli jest ona wzmocniona dzięki (rzadkiemu) wykorzystaniu kontrolera DualSense, gdzie na przykład będziecie mogli poczuć siłę wiatrów z marsjańskich burz, ciesząc się jednocześnie towarzyszącym zapaleniem diod LED touchpada z latarką naszej postaci. Nie ma tu żadnych wyzwalaczy adaptacyjnych, nawet jeśli rozgrywka czasami pasuje, a szkoda. Z głośników konsoli nie wydobywa się też żaden dźwięk, a całość utrzymana jest w klasycznym stylu vintage, co jest zaskakujące jak na konsolę ekskluzywną.