Duński tankowiec pływający pod banderą Liberii, zaatakowany w zeszły weekend, został zlokalizowany w Zatoce Gwinejskiej u wybrzeży Wysp Świętego Tomasza i Książęcej, ale część jego załogi została porwana, poinformował jego właściciel w piątek, 31 marca. the Munyasa reformatorem Francuska marynarka wojenna zlokalizowała go w czwartek, ale tylko część z 16 członków załogi pozostaje na pokładzie, wyjaśnił Monjasa w komunikacie prasowym.
Gdy przybyli francuscy żołnierze, Piraci opuścili statek i zabrali ze sobą załogę.– wyjaśnił duński armator. „Inni uratowani członkowie załogi są zdrowi i przebywają w bezpiecznym środowisku”.specjalnie.
Właściciel statku nie podał szczegółów dotyczących liczby zakładników i ich narodowości. Skontaktowana przez Agence France-Presse (AFP), firma z siedzibą w Fredericia w Danii, nie chciała podać szczegółów. „Nasze myśli są z zaginionymi członkami załogi i ich rodzinami w tym trudnym czasie”.Mongsa powiedział w swoim oświadczeniu, dodając Ściśle współpracuj z lokalnymi władzami odzyskać marynarzy.
Nie odnotowano żadnych uszkodzeń łodzi ani dostawy paliwa. 135-metrowy statek został zaatakowany wieczorem w sobotę 25 marca, 140 mil morskich od kongijskiego portu Pointe-Noire. Właściciel statku ogłosił atak dopiero we wtorek, trzy dni po tym, jak nie było żadnych wieści od załogi.
decydujący szlak morski
Ten ostatni zdążył wyjaśnić, do czego się odwołał „fort” Walcz z piractwem na statku, zanim komunikacja zostanie utracona. Od tego czasu prowadzone są badania w tym sektorze wschodniej części Zatoki Gwinejskiej. Według władz kongijskich, do których we wtorek dołączyła AFP, ataku dokonało trzech mężczyzn. Ale według francusko-brytyjskiej misji MDAT-GoG (za Świadomość morskiej dziedziny handlu w Zatoce Gwinejskiej), to mała łódź z pięcioma piratami przeprowadziła atak.
Kluczowy szlak morski na granicy z krajami bogatymi w ropę i gaz, Zatoka Gwinejska, która rozciąga się na ponad 5700 km między Senegalem a Angolą, od kilku lat jest nowym czarnym punktem światowego piractwa. Ostatnio jednak ataki zmniejszyły się dzięki wspólnym wysiłkom państw nadbrzeżnych i krajów europejskich. Dania, główna morska potęga handlowa ze słynną Grupą Maersk, wysłała fregatę jesienią 2021 roku.
Według Morskiego Centrum Współpracy Informatycznej i Świadomości w 2022 roku w Zatoce Gwinejskiej odnotowano tylko około dwudziestu potyczek. W 2021 r. było ich 52, a w 2020 r. 115, według zespołu ekspertów ds. bezpieczeństwa morskiego z siedzibą w Breście we Francji. Według Międzynarodowego Biura Morskiego (IMB), od początku roku w okolicy odnotowano dwa ataki, ostatni 2 marca.
stan Munyasa reformatorem między tym Problemy piractwa u zachodnich wybrzeży Afryki są dalekie od rozwiązania.— poinformowało we wtorek Duńskie Stowarzyszenie Armatorów. Organizacja marynarki handlowej jest szczególnie zaniepokojona ponownym wzrostem liczby ataków, gdy zachodnie siły zbrojne skupiają się ponownie na Europie poprzez wojnę na Ukrainie.
Nigeryjscy bandyci przeprowadzili większość ataków w ostatnich latach, atakując statki w łodziach motorowych. Niektórzy zdobyli większe statki rybackie jako bazy dla swoich łodzi motorowych do nalotów dalej w morze.
„Bacon ninja. Adwokat podróży. Pisarz. Nieuleczalny ekspert w dziedzinie popkultury. Zły maniak zombie. Ekspert od kawy przez całe życie. Specjalista od alkoholu.”
More Stories
Dlaczego zaangażowanie Korei Północnej budzi strach przed eskalacją w stosunkach z Koreą Południową
Stany Zjednoczone i Korea Południowa żądają od Pjongjangu wycofania swoich sił z Rosji
Rząd ogłasza trzydniową żałobę narodową, a liczba ofiar śmiertelnych sięga 72 ofiar