Podczas gdy Iliad/Free France notuje bardzo dobre wyniki, dwóch włoskich i polskich operatorów nie powinno dać się prześcignąć solidnymi wynikami biznesowymi i rosnącymi przychodami w tych dwóch regionach.
Iliada jest darmowa, ale nie tylko. Po drugiej stronie Alp macierzysta spółka operatora występowała także za granicą pod marką Iliad oraz w Polsce wraz z przejęciem Play w 2020 roku. W prezentacji wyników za 2022 rok zapowiada wzrost obrotów i kilka znaczących zmian w tych dwóch wysoce konkurencyjnych regionach Europy.
Iliad Italia jest pierwszym rekrutem nowych abonentów telefonii komórkowej i to widać
W 2022 roku włoskiemu oddziałowi udało się pozyskać 1,06 mln abonentów telefonii komórkowej, w tym 224 tys. w IV kwartale, osiągając szacunkowy udział w rynku na poziomie 12% na wciąż konkurencyjnym rynku. Dla operatora nie jest to nic nowego, ponieważ jest liderem rekrutacji na rynku mobilnym w 19. kwartale. Ponadto liczba abonentów światłowodowych osiągnęła na koniec roku 109 tys. posiadaczy oferty stacjonarnej Iliady.
Firma macierzysta Free planuje poprawić tę liczbę dzięki ekspansji rynku adresowalnego, aby dotrzeć do większej liczby domów podłączonych do światłowodu dzięki dwóm umowom podpisanym z FiberCop i FastWeb. Wszystko to jest już wdrażane w ramach wstępnego partnerstwa podpisanego z OpenFiber.
Pokazują one wzrost obrotów o 15,5% do 927 mln euro w 2022 r. i 2,7-krotność EBITDAAL przy marży 23%.
Gra jest również bardzo istotna
Iliad chce zostać pierwszym operatorem alternatywnym w Polsce w dłuższej perspektywie, zwłaszcza dzięki przejęciu UPC Polska, które przynosi już pierwsze widoczne efekty. Od 1 stycznia 2022 r. obroty Iliady w Polsce wzrosły o 22,3% do 8,9 mld zł (1,895 mld euro), w tym 2,4 mld w IV kwartale, pomimo spadku kosztów zakańczania połączeń komórkowych w Polsce. Tak więc wzrost jest bardzo silny w określonym środowisku
Znaczące wyniki finansowe pomimo niższej sprzedaży w telefonii komórkowej (+1 tys.) w IV kwartale, przy spadku bazy kart przedpłaconych o 89 tys. abonentów (wobec 90 tys. nowych abonamentów). Warto również zwrócić uwagę na wzrost mobilnego ARPU naliczanego polskim abonentom na koniec roku, +4,7% w IV kwartale, czyli 29,2 zł na abonenta. W przeciwieństwie do włoskiego wzrostu, który opiera się głównie na rekrutacji, Play jest bardziej zmotywowany wprowadzaniem nowych, droższych i kompletnych ofert – wyjaśnia dyrektor finansowy grupy. Baza klientów stale rośnie, aw czwartym kwartale dodano 48 000 nowych abonentów. Usługi stacjonarne stanowiły przychody w wysokości 1,4 miliarda złotych (298 milionów euro).
Ten artykuł pochodzi ze strony internetowej Univers FreeBox
More Stories
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu
Polska zabiega o czasowe zawieszenie praw azylowych z UE