Opowiedz nam o swoich początkach…
Odkryłem oprogramowanie do edycji, gdy miałem 12 lat, tutaj, w tej rezydencji (ndr na 4000 w La Courneuve). Mój przyjaciel chciał zrobić prezent urodzinowy dla swojej mamy. Wchodzę na YouTube i pobieram darmowy. Wykonujemy montaże z małymi odgłosami i małymi sercami. A potem, następnego dnia, chciałem zrobić mały film. Bierzemy kamerę jego matki i aktywujemy ją. Ten krótki film jest nadal przesyłany strumieniowo w YouTube. To mnie rozśmiesza.
Dużo koncertowałeś w tym czasie?
Odkryj pasję do fotografii, czystą radość fotografowania. Jednym z moich filmów krótkometrażowych wygrałem nawet mały konkurs w La Courneuve.
A po stronie nauki?
Po uzyskaniu matury ES, w wieku 17 lat zostałem zabrany do montażu audiowizualnego BTS i postprodukcji w INA. Z 500 kandydatów na starcie, na końcu jest nas ponad 12. Rozpoczynam rotację BTS w Iconoclast. miesiąc pracy. miesiąc akademicki. To pozwala mi poznać wielu profesjonalistów filmowych i pracować przy postprodukcji reklam, takich jak Dior, Yves-Saint-Laurent… Byli tam artyści, reżyserzy, montażyści… Będąc dość towarzyskim, udało mu się nawiązać ze mną dobre kontakty .
Czy podczas waszego BTS koncertujecie?
Tak, swoje pierwsze ciężkie życie zrobiłem krótkim, 12-minutowym filmem fabularnym, wypożyczając za darmo sprzęt szkolny. Zrobiliśmy to tutaj, w okolicy. Brat mojego męża użyczył mi siedziby stowarzyszenia. Moi rodzice przynosili mi małe artykuły spożywcze na stół kierowniczy. Pomogła mi moja młodsza siostra. Moja przyjaciółka Esma Kibe, która tu mieszka, była głównym aktorem.
Czy to był film na koniec roku?
Nie, wcale nie, to był osobisty film, który pokazujemy w kinie La Courneuve w Etoile. Udało nam się zebrać wiele osób razem z moją przyjaciółką Asmą. Kino jest więcej niż pełne. Bardzo nas to wzbogaca. Mamy 18 lat i całe sąsiedztwo przyszło nas wspierać. Daje nam pewność, że możemy wejść w to środowisko, które powoduje tak wiele porażek i sukcesów. Mój film krótkometrażowy zdobył nagrodę za najlepszy scenariusz na The Review Festival w Rennes. Można to zobaczyć na Vimeo.
Po BTS dołączyłem do szkoły Kourtrajmé w Montfermeil…
Ukończyłem BTS w wieku 19 lat i dołączyłem do pierwszego awansu Kortrajmy z Ladj Ly. W 2019 roku z Les Misérables następuje każdy sukces, wszyscy partnerzy, którzy chcieliby pracować z Kourtrajmé.
Jak opisałbyś swoje początki w Cortragami?
Byliśmy klasą 10 studentów wydziału filmowego, zdeterminowanych, by robić filmy. Niczego od ludzi nie oczekiwaliśmy. Chcieliśmy po prostu opowiadać historie i robić filmy. Nawet dzisiaj jesteśmy bardzo zjednoczeni.
Les Miserables wybrano w Cannes, a ty tam jedziesz…
Jedziemy tam o 6-7, udało nam się wynająć J9, żeby znaleźć dom. Spotykamy wielu ludzi. Wchodzimy po schodach. Mały smoking. krawat. To trudny świat, ale mówisz sobie „wszystko to samo”. Zdobywam zaufanie Ladge’a. Wzywali mnie do wielu projektów, z Toumani Sangare w Senegalu, Mali, Turcji, Niemczech i amerykańskich studiach Hollywood. Muszę podróżować służbowo. Minąłem strzelanie do Romaina Gavrasa. Dużo pracowałem z JR. Jeździłem tam iz powrotem 4, 5 razy do polskiej granicy. Pojechałem z nim do Włoch w ramach projektu. dużo się uczę. Zdaję sobie sprawę, jakie mam szczęście, że życie w karierze artystycznej nie jest dane każdemu. A ja, od czasu BTS, z tego żyję. Po prostu zrobiłem to jako pracę.
Jesteś showmanem, prawda?
Sprawdzam swój status już trzeci rok.
Z „Sauve-moi Morphée” wyróżniła się na Festiwalu Filmowym Nikon…
W kategorii Nagroda Publiczności zajęliśmy 32. miejsce na 1605 filmów. Po raz pierwszy użyłem czarnego, sarkastycznego humoru. To przyszło naturalnie. Nie mam klienta ani zachęty do tego projektu, nikt nie powstrzymuje mnie przed testowaniem moich pomysłów. Kręciliśmy całą noc w sali gimnastycznej Guy-Moquet w La Courneuf. Moja młodsza siostra nawet trochę strzelała. Miałem najlepszy strzał. To była tylko miłość. Pomimo presji, zbliżającego się dnia, przemęczonej obsady, braku budżetu… Naprawdę spędziłem niezapomniane chwile.
Jesteś jednym ze zwycięzców Brut X na Festiwalu Filmowym Nikon…
Wynik filmu jest bardzo dobry. Ponieważ zrobiliśmy to wszystko z miłości i pasji, wynik przychodzi. Jesteśmy pokazywani w Grand Rex przed 2500 ludźmi z Gillesem Lellouche w panelu sędziowskim, który daje nam trochę poświęcenia dla Courtragmy. Jesteśmy tu z całą ekipą kochani…
… A ze śpiewem Loli wygrałem konkurs Urban Shaker
Poza wygraną w konkursie, sukcesem było dla mnie zrobienie tego projektu na taki temat i możliwość swobodnego wypowiadania się na temat przemocy wobec kobiet na swój własny sposób i bez żadnych ograniczeń. Żyjemy w społeczeństwie, w którym istnieje pewna nierówność, przemoc i pewne rzeczy, które nam się nie podobają. Więc wykorzystaj moc kina, aby móc się komunikować, aby móc powiedzieć, co czuję i co chcę zmienić, starając się być jak najbardziej szczery i sprawiedliwy. Wiedziałem, kiedy skończyłem strzelać, że już to wygrałem.
Czy czujesz się użyteczny?
Pasjonuję się tym od małego. Na początku zrobiłem to dla Kiffa. Zrobiłeś piękne zdjęcia, ale im więcej robisz, tym jesteś starszy. Mam wrażenie, że siódmą sztuką jest polityka, którą ludzie cenią. Nawet jeśli zawsze dajemy kierunek, nie dajemy żadnego morału, sam to robisz.
Konkretnie, gdzie znalazłeś inspirację?
Zanim zabiorę się za temat, chciałbym się czegoś dowiedzieć. Jeśli myślę, że mam koncepcje, zawsze dobrym pomysłem jest udokumentowanie siebie. Spędziłam całą noc czytając wszystkie artykuły, odwiedzając wszystkie strony internetowe dotyczące przemocy domowej i seksualnej. Martwi mnie wiele rzeczy. Widzę mojego partnera scenarzystę, Jeana Gaspę, którego poznałem w szkole Courtragmy. Wkrótce pomysł został mu przedstawiony. Daje mi swoją opinię… Piszę pierwszą wersję scenariusza. Wiem, co piszę. To temat, z którego nie należy się śmiać. Ulepszam dialogi, ponieważ przy pomocy czarnego humoru można szybko przełączyć się w lewo lub w prawo. Aby mieć dużo opinii, pokazuję je koleżankom, a także znajomym. Pierwsza promocja szkoły, jesteśmy bardzo zjednoczeni. Rozmawiam o tym z Kourtrajmeuf, to grupa reżyserek, z którymi jestem bardzo blisko. Wszyscy dajcie mi informację zwrotną. W samochodzie wszyscy opowiadają mi historie. Mówią mi, że istnieje fizyczna, psychiczna i finansowa przemoc domowa w zakresie kontrolowania pieniędzy. Jest różnorodny i różnorodny. Dlatego główną bohaterkę, Lolę, otaczają dziewczyny, które mają własne doświadczenia z przemocą domową. Chodziło o to, aby mieć różne scenariusze, aby każdy mógł zidentyfikować się zgodnie z tym, przez co przeszedł.
Twój film działa, ponieważ jest tak dokładny. To fantazja, która pachnie doświadczeniem… Jak wygląda filmowanie?
Kręcimy całą noc w restauracji mojego przyjaciela. Zaczęliśmy kręcić o szóstej wieczorem i skończyliśmy następnego ranka o dziesiątej rano. Obsada była na szczycie, zespół był na szczycie, a atmosfera była po prostu idealna.
France-Télévision właśnie kupiła „Sauve-moi Morphée” i „Lola Sang Contact”. Ile czasu i pieniędzy potrzebujesz, aby to zarobić?
Na konkurs Urban Shaker miałem dwa tygodnie, ale więcej energii, ani pomysłu, tylko chęć zaangażowania się. Od razu ustawiłem się jako środek odstraszający. I jak tylko pisałem, myślałem o tym, jak zrobić film, aby zaoszczędzić czas. Te dwa filmy krótkometrażowe wyprodukowałem sam. Morfeusz mnie uratował, kosztowało mnie to 260 euro, a gdyby nie telefon, zaśpiewałbym 1000 euro.
Czy twoje filmy cię lubią?
Jestem wesołą i dynamiczną osobą. Uwielbiam się ruszać. Chciałbym, żeby moje filmy były takie jak ja, komediowe, ciekawe tematycznie, żeby nie powiedzieć zabawne
O czym dziś marzysz?
Aby dostać się do filmu fabularnego. Ze mną z Lyly Films omówiliśmy plan ataku na ten rok: Jakie są najlepsze opcje? Jak mam to zrobić? Z czym chcę rozmawiać, z kim chcę współpracować? Zrobiliśmy małą coroczną aktualizację. Mam nadzieję, że następnym moim pokazem będzie film fabularny. Otrzymasz zaproszenie w skrzynce pocztowej.
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”