„Muzyka jest sprzedawana na rynku transmisji na żywo”A David Sayegh jest zastępcą dyrektora generalnego Stowarzyszenia Autorów, Kompozytorów i Wydawców Muzycznych (SACME). Chociaż globalne przychody z muzyki online wzrosły z 1 miliarda (1 miliard euro) w 2012 r. do 16,9 miliarda w 2021 r., autorzy piosenek i kompozytorzy nadal cierpią. Potwierdza to pierwsze badanie dotyczące miejsca i roli tych ostatnich na europejskim rynku nadawczym, które ukazało się w środę 28 września na zlecenie firmy Gesac, obejmującej 32 firmy autorów i twórców Starego Kontynentu.
Badanie przeprowadzone przez paryską firmę konsultingową Legrand Network przywołuje m.in „Niespójność między celami usługi transmisji a aspiracjami” tych twórców. Jeśli celem Spotify lub Deezera jest zwiększenie liczby subskrybentów i użytkowników, muzyka nie pozostanie „Tylko kapitan przegranej” Według pana Al-Sayegha dla Apple, Amazon lub Google.
Pomimo rosnącej bazy użytkowników (524 mln płatnych subskrybentów na całym świecie), autorzy piosenek i kompozytorzy nie są w stanie się przystosować finansowo. Średni przychód z platformy na klienta spadł z 7 euro na koniec 2015 r. do 4,40 euro na koniec 2021 r. Spadek ten tłumaczy się stabilnością cen abonamentowych ustalonych w zależności od kraju na 9,99 euro lub 9,99 funtów. funt szterling (11,20 euro) od 2006 r., pomimo wysokiej inflacji i lepszej podaży.
Wezwanie do większej przejrzystości
Wymaga to wykładniczego wzrostu liczby dostępnych piosenek i rozpowszechniania się nowych usług. Ale przede wszystkim maleje liczba abonentów indywidualnych, którzy płacą wysoką cenę, na rzecz ofert dla rodzin lub studentów, które są znacznie tańsze. W tym miejscu but szczypie.
Dziś 30% obrotów generowanych przez transmisje jest przekazywane platformom, 55% firmom fonograficznym i ich wykonawcom, a 15% autorom, kompozytorom i wydawcom muzycznym. Zgodnie z tym kluczem dystrybucji, a w przypadku abonamentu w pełnej cenie, w 2021 r. powstał milion strumieni, 1910 euro do dystrybucji wśród autorów, kompozytorów i wydawców. „Średnio cztery na piosenkę” David Sayegh mówi: Więc każda kieszeń to 477 euro. Ta manna została obniżona do 260 EUR na autora z abonamentem rodzinnym, 201 EUR za opcję studencką i 50 EUR za najczęściej używany system, tj. bezpłatną ofertę finansowaną z reklam.
Zastępca dyrektora generalnego firmy Sacem przypomina, że w Wielkiej Brytanii, największym rynku muzycznym objętym badaniem, mniej niż 1700 artystów osiągnęło popularność 1 miliona odsłuchów miesięcznie w 2020 r. Oprócz wzrostu płac, badanie sugeruje większą przejrzystość działania algorytmów i wdrażać narzędzia mające na celu lepsze odkrywanie autorów, a nawet doraźną promocję dzieł europejskich.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną