Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Turystyka kosmiczna: Rok temu Richard Branson z powodzeniem uruchomił pierwszy wahadłowiec.  Kto zrobił co od tego czasu?

Turystyka kosmiczna: Rok temu Richard Branson z powodzeniem uruchomił pierwszy wahadłowiec. Kto zrobił co od tego czasu?

Richard Branson przemawia po locie w kosmos na pokładzie swojego statku kosmicznego Virgin Galactic, lotu, który określił jako „doświadczenie życia” 11 lipca 2021 r.

Richard Branson przemawia po locie w kosmos na pokładzie statku kosmicznego Virgin Galactic, lotu, który opisał jako "Doświadczenie życia"11 lipca 2021 r.

©Patrick Ty Fallon/AFP

Konkurs Miliarderów

Richard Branson z sukcesem wystrzelił pierwszy komercyjny wahadłowiec w kosmos w zeszłym roku wraz ze swoją firmą Virgin Galactic. Czy dzięki projektom Jeffa Bezosa i Elona Muska turystyka kosmiczna naprawdę rozwinie się w nadchodzących latach?

Atlantico: Rok temu, kilka dni przed Jeffem Bezosem, Richard Branson z powodzeniem wystrzelił w kosmos pierwszy komercyjny wahadłowiec. Po jednym roku Czy były jakieś kontynuacje tych znaczących wczesnych użytkowników? ?

Jill Rosenberger: Jeff Bezos, jego firma Blue Origin wystrzeliła rakietę wielokrotnego użytku New Shepard 6 razy od czasu pierwszego lotu NS-16 zgłoszonego 20 lipca 2021 roku dla 28 turystów, z których każdy zapłacił około 500 000 dolarów (cena nie za rok).

Dla przypomnienia, aukcja pierwszego przejazdu przyniosła 28 milionów dolarów.

Wraz z Richardem Bransonem, jego firmą Virgin Galactic, jego samolot SpaceShipTwo nie przywiózł nowych pasażerów od lotu w lipcu 2021 r. Zastąpił go SpaceShipThree w fazie kwalifikacji.

Loty powinny zostać wznowione w 2023 r. z ceną jednostkową od 200 000 do 450 000 USD.

W obu przypadkach są to loty subtropikalne, które pozwalają minąć i pozostać kilka minut za linią Kermana, znajdującą się na wysokości około 100 kilometrów i stanowiącą „naukową granicę” kosmosu.

Turystyka kosmiczna nie ogranicza się do tych krótkich wycieczek.

W latach 2001-2010 Rosjanie regularnie „oferowali” miejsce na pokładzie Sojuz, aby spędzić tydzień na pokładzie ISS.

W końcu zaoferowano… czek o wartości od 25 do 30 milionów dolarów za podróż.

Z tej szansy, która zrodziła się z potrzeby pieniędzy w rosyjskim przemyśle kosmicznym, skorzystało pół tuzina kosmicznych turystów.

READ  Ile-de-France i Hautes-de-France, podobnie jak 5 innych regionów, wchodzą w fazę epidemii

Zatrzymało się to w 2010 roku wraz z rozwojem programów badawczych na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i niemożnością przydzielenia miejsca bezużytecznemu turyście …

Przeczytaj także

Turystyka kosmiczna: Virgin, Amazon, PayPal… Gwiazdy chcą cię wyrzucić z powietrza

W zeszłym roku NASA ogłosiła zaproszenie do składania ofert, aby umożliwić turystom kosmicznym spędzenie kilku dni na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przy użyciu rakiety Elon Musk SpaceX.

Kontynuować… w 2023 roku.

Jak analizujesz obecną sytuację?

Rozwój turystyki kosmicznej dopiero się rozpoczął.

Inicjacja odbywa się za pomocą dwóch mechanizmów, technicznego i ekonomicznego.

NOWA PRZESTRZEŃ Dzisiejszy nowy biznes kosmiczny umieszcza na orbicie setki małych satelitów (mówimy o niezliczonych liczbach), które wymagają możliwości ponownego użycia wyrzutni i silników, podczas gdy poprzedni model był oparty na jednorazowym użyciu. NOWA PRZESTRZEŃ całkowicie zmieniła równowagę ekonomiczną branży: wpuszczając specjalnych graczy, takich jak Bezos, Branson czy Musk. Biznes wymaga koncentracji bardzo dużych inwestycji o wysokim ryzyku.

Wycofanie się NASA zmieniło jej podstawową działalność: odeszła od budowy rakiet, wahadłowców i satelitów (które były już w dużej mierze zlecane na zewnątrz Boeingowi, Lockheedowi itp.), stając się głównym wykonawcą.

Nie chcą już być współwłaścicielami ISS, ale najemcami…

Nagle NASA ustępuje miejsca prywatnym firmom, które nie mają już tylko celów naukowych i geopolitycznych.

W tym wszystkim turystyka kosmiczna staje się wkładem pieniężnym, a przede wszystkim wizerunkiem przyciągającym nowych prywatnych inwestorów w firmach Bezosa, Bransona i Muska (by wymienić tylko kilku znanych).

Czy możemy wierzyć, że turystyka kosmiczna naprawdę się rozwinie w nadchodzących latach?

Przeczytaj także

Udana operacja rakiety SpaceX… Ale prawdziwa prywatyzacja podboju kosmosu nie jest na jutro

Trudno o kryształową kulę.

Ale nawet jeśli Jeff Bezos twierdzi, że jego silniki wodorowe są czyste… i nie emitują CO2, zapomina zidentyfikować źródło wodoru…

READ  Odkryj tę grupę gwiazd w kształcie drzewa

Jego ślad ekologiczny, który z konieczności jest zły, nie jest wymieniony przez Richarda Bransona w obecnej zasadzie płatności.

To samo dotyczy Elona Muska.

Mówiąc czysto naukowo, jeśli chodzi o globalne emisje, kilka minut lotu liczy tylko kilkadziesiąt ton każda, więc to bardzo mało w porównaniu z około 40 miliardami ton dwutlenku węgla emitowanych każdego roku.

Ale tutaj jesteśmy w sferze symbolicznej.

Oprócz swoich oświadczeń, pasażerowie (bardzo zamożni?) zdają się z łatwością wybierać między swoją świadomością ekologiczną a 10-minutowym lotem, który waży nawet kilka lat emisji CO2 na podstawie „średniej ziemskiej”.

Ale zawsze trzeba będzie wydać dużo energii, aby uciec od ziemskiej grawitacji; A w świecie, w którym energia staje się już zbyt droga i coraz rzadsza, takie marnotrawstwo w końcu zderzy się z opinią publiczną.

Pewnego dnia przedsiębiorcy, którym się to podoba i którzy mają również firmy skierowane do ogółu społeczeństwa, będą musieli dokonać wyboru.

A na tej liście Sir Richard Branson mógłby być najbardziej wrażliwy…

Jakie opcje są dostępne na przyszłość w tym sektorze?

Odpowiedź ironiczna może prowadzić do odpowiedzi: że sektor będzie nadal „wysyłał w powietrze” (a zamiast tego w kosmos) kilkadziesiąt (lub sto) filtrów rocznie tak długo, jak długo świadomość pustki po takich lotach pozostaje słaba widoczne w opinii publicznej (nawet jeśli pisząc to słowo, marzyłem o byciu jednym z tych pasażerów!).

Ale to nie potrwa długo.

To będzie łuk w historii lotnictwa i kosmosu.

Jak naddźwiękowy lot komercyjny.

Również tutaj osobiste marzenie, które się nie spełniło… ale marzenie, które moja świadomość ekologiczna uczyniła niemożliwym.

Świat się porusza. my też.