5
Seria Galaxy S22 firmy Samsung jest oparta na nowym chipie mobilnym: Exynos 2200, który zastępuje wysokowydajny Exynos 2100 i jest oparty na nowej architekturze. Segment, który zasługuje na dalsze zbadanie, zwłaszcza że rodzi pytania techniczne.
Wiem o tym od stycznia: Exynos 2200, następca potężnego i kompaktowego Exynosa 2100 z serii Galaxy S21, prawdopodobnie przysporzył Samsungowi kłopotów. Koreańczyk planował to ogłosić, ale w końcu się wycofał Dyskretne wprowadzenie SoC (System na chipie) Chociaż atrakcyjny papier techniczny.
Bo jeśli podsumować jego charakterystykę, stół to marzenie: procesor składa się z rdzenia Cortex-X2 o taktowaniu 2,8 GHz, trzech Cortex-A710 z częstotliwością 2,5 GHz i czterech Cortex-A510. Jeśli chodzi o GPU, Samsung połączył siły z AMD, aby wprowadzić Xclipse 920, który przyjmuje architekturę RDNA2. Podobno oferuje to, co najlepsze w grach wideo, szczególnie odblokowuje obsługę ray tracingu, a na razie z pewnością nie jest wykorzystywana przez gry mobilne ze Sklepu Play. Ta piękna architektura RDNA2Pamiętajmy, że jest to GPU Radeona RX6000 dla laptopów, ale także dla GPU PlayStation 5 czy Xbox Series X/S… ze znacznie mniejszą liczbą jednostek obliczeniowych.
Należy zauważyć, że ten SoC nie zawiera procesorów i procesorów graficznych, ale w szczególności ukrywa ISP (Image Processing Chip) Samsunga lub jego modem 5G.
Procesor w kolejce
Wyjdź poza etap teoretycznych obietnic, miejsce na praktykę. Rozumiesz, że do oceny wydajności smartfona polegamy na naszym własnym protokole wewnętrznym. Opracowujemy dwa wskaźniki: pierwszy, oparty na wzroście procesora, pozwala ocenić wydajność wielozadaniowości smartfona. W tym ćwiczeniu seria Galaxy S22 broni się bez większych trudności. Trzy smartfony zbierają wskaźniki od 96 do 97, z niewielkimi różnicami, wskazującymi więcej niż na prawidłowe zarządzanie wielozadaniowością, bez bicia w tej chwili rekordów. Jest również na równi z serią Galaxy S21 wydaną rok temu.
Nowy, ale wytrzymały procesor graficzny
Strona GPU Exynos 2200 przysporzyła więcej trudności podczas naszych testów. Naprawdę symulujemy sesje gier, w których stawiamy na najwyższy możliwy poziom wierności graficznej. To ten sam protokół, który w zeszłym roku pozwolił Galaxy S21/S21+ na zebranie w grze indeksu 112, dzięki wyświetlaniu średnio 62,8 zdjęć na sekundę. Galaxy S21 Ultra również spisał się dobrze, flirtując przy 70 klatkach na sekundę w trybie wydajności.
Sytuacja jest zupełnie inna w przypadku Galaxy S22, który podczas naszych testów wszyscy trzej w naszym zestawie testowym natknęli się na tryb „intensywny”. Przyjrzyj się bliżej: Galaxy S22 Ultra oscyluje między 21 a 52 kl./s, czyli 31,3 kl./s… jak smartfon ze średniej półki. Zegary Galaxy S22 i S22+ osiągają odpowiednio około 32 kl./s.
Staraliśmy się zmniejszyć nasze wymagania, przechodząc z naszego intensywnego poziomu do wysokiego, mając nadzieję, że wydobędziemy to, co najlepsze z tego procesora: wtedy Galaxy S22 Ultra może wyświetlać do 126 kl./s i 71 kl./s ze średnią 100 kl./s na sekundę. Oferta, z której chcieliśmy skorzystać, nie rezygnując z oferty. Następnie pozostaje na swoim maksimum przez dwie minuty, a po około trzech minutach zaczyna oscylować między 90 a 100 i/s.
Fakty są niepodważalne: smartfon ma wyraźną tendencję do nadmiernego zużycia podczas korzystania z GPU, co prowadzi do niskiego poziomu baterii i bardzo szybko odczuwalnego nagrzewania. Próbowaliśmy obejść ten problem, przeprowadzając nasze testy w zimnym środowisku, mając nadzieję, że smartfony zrezygnują z tego, co wydaje się być ograniczeniem. Strata czasu: w chłodne dni, nawet bez przegrzewania się sprzętu, smartfony nie są w stanie wyprodukować więcej zdjęć na sekundę lub, w najlepszym przypadku, liczba zdjęć spada wolniej.
Ograniczone wrażenia z gry
Nasze testy poza laboratorium potwierdzają ograniczenia wydajności na wszystkich trzech smartfonach. Zwracamy uwagę w szczególności, że gier ze Sklepu Play nie można w pełni wykorzystać. Telefon komórkowy Call of DutyNa przykład daje dostęp tylko do „niskiej” jakości grafiki, czyli najniższego z pięciu poziomów oferowanych przez Activision, co pozwala na uzyskanie dobrej jakości gry.
A co z Efekt Jinshin, która zaleca pozostawienie wszystkich suwaków graficznych do minimum, w przeciwnym razie wystąpi przegrzanie i spowolnienia. Jeśli porównamy Galaxy S22 Ultra z S21 Ultra, to domyślnie pierwszy wybiera „niską” jakość grafiki, podczas gdy drugi od razu preferuje „średnią” jakość. Jest to zdecydowanie wymagająca gra, ale nie powinna onieśmielić smartfona, który plasuje się wśród najdroższych na rynku i powinien być jednym z najmocniejszych.
Zachowanie S22 w grze podkreśla ważną kwestię: pojawienie się nowej architektury GPU jest w pierwszej kolejności interesujące dla programistów. Logicznie rzecz biorąc, będą musieli ulepszyć swoje tytuły, aby wykorzystać nowe możliwości Exynos, co będzie wymagało inwestycji – na które w związku z tym będą musieli się zgodzić – i czasu. Podobnie jak w świecie komputerów PC, problem sterowników graficznych jest również centralny: być może brakuje im dojrzałości, starają się w pełni wykorzystać możliwości GPU AMD… aż do teraz.
Po drugiej stronie Atlantyku chip Snapdragon jest bez niespodzianki
Jeśli Samsung zaoferuje europejską wersję Galaxy S22 w wersji Exynos, to Stany Zjednoczone mają prawo do grindowania Pod Snapdragonem 8 Gen 1, najnowszy układ firmy Qualcomm. Producent ogłosił podobną wydajność między dwoma urządzeniami, ale amerykańskie testy Galaxy S22 Ultra wskazują na nieco zbliżoną moc do Galaxy S21 Ultra z poprzedniego roku. Wystarczająco, aby wzbudzić pewną frustrację wśród europejskich klientów Koreańczyków, którzy nie mają innego wyjścia, jak zająć się chipem, który przynajmniej w momencie premiery nie dorównuje pod względem gamingowym swojemu amerykańskiemu kuzynowi.
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną