Francja Agencja prasowa , Opublikowano w poniedziałek, 14 lutego 2022 o 10:27 rano
Techniki monitorowania cyklu miesiączkowego lub diagnozowania endometriozy: „femtech”, te firmy zajmujące się zdrowiem kobiet, rozwijają się i odpowiadają na niedoceniane lub nieodpowiednie potrzeby.
W Lille Lattice Medical pracuje nad rekonstrukcją piersi u kobiet, którym usunięto piersi z powodu raka.
W tym celu utworzony w 2017 roku startup opracował implant regenerujący tkankę tłuszczową pacjenta.
„Oferujemy alternatywę dla implantów silikonowych: implant drukowany w 3D, który wykorzystuje w pełni wchłanialny biomateriał” – wyjaśnia Julian Payne, współzałożyciel firmy, która spodziewa się przeprowadzenia badań klinicznych do końca roku.
To jedno z rozwiązań oferowanych przez wschodzący rynek femtech, kurczenie się „kobiet” i „tech”. Termin, który jest dość inkluzywny, obejmuje firmy, które opracowały technologie mające na celu poprawę zdrowia i samopoczucia kobiet.
Mogą to być np. narzędzia diagnostyczne, zwłaszcza w przypadku endometriozy. W ten sposób startup Ziwig, którego współzałożycielem i prezesem jest biznesmen Yahya Elmir, opracował test na ślinę, który pozwala, jak mówi, na wczesne wykrycie wszelkich form endometriozy u kobiet, które często chodzą na nogach.
Ten test jest oparty na technologii sekwencjonowania o wysokiej przepustowości i wykorzystuje sztuczną inteligencję. Ziwig stworzył również platformę do śledzenia pacjentów.
„Prowadzimy rozmowy z władzami służby zdrowia we Francji”, zauważa Yahya Elmir, uznając „świadomość publiczną dzięki pracy stowarzyszeń pacjentów”.
Cykl menstruacyjny jest również przedmiotem nowych aplikacji, których celem jest określenie np. momentu owulacji. Nie zapominając o rozwiązaniach poporodowych.
W ten sposób firma Fizimed z siedzibą w Strasburgu opracowała sondę do rehabilitacji krocza, połączoną z aplikacją mobilną, która pozwala każdej kobiecie wykonywać ćwiczenia „w domu, w całkowitej prywatności, z zabawnym aspektem, aby zwiększyć jej motywację”, wyjaśnia Emilyn Hahn. założyciel tej młodej fotografii. Ta sonda, która jest już na rynku, jest równoważona w Niemczech.
– „Nieużywane słowa” –
Pojawienie się tych społeczeństw oznacza zmianę mentalności, podkreślając tematy, które do niedawna były zaniedbywane: osobliwości zdrowia kobiet. „To ruch, który się zaczyna, jest w tym zmiana. Mówiliśmy o raku prostaty bardziej niż o endometriozie” – analizuje Shahra Loafi, dyrektor ds. inwestycji specjalizujących się w zdrowiu w Bpifrance. Zredagowano mowę.
Według amerykańskiej firmy Frost & Sullivan w 2024 r. rynek będzie reprezentował 50 miliardów dolarów. Rzeczywiście, jeśli szacunki się różnią, prawdopodobnie sektor ten dotyczy połowy ludzkości.
Ze swojej strony Julian Payne mówi, że jest optymistą: „W tym sektorze jest coraz więcej projektów wysokiej jakości”, które przyciągają coraz więcej inwestorów.
Ale przed nami jeszcze długa droga, przyznali przedsiębiorcy. Emmeline Hahn zauważa: „Vimtec używa słów, które nie są powszechnie używane, jak pochwa i macica. Ale nie wszyscy poruszają się z tą samą prędkością”. Na amerykańskich platformach sprzedaży online „niektóre urządzenia do rehabilitacji miednicy + są uważane za produkty dla dorosłych +”, lamentuje. Albo kiedy produkty zdrowotne zamieniają się w wibratory przez algorytmy internetowych gigantów…
„Wciąż jest wiele do zrobienia”, mówi Yahya Elmir, zauważając, że inwestorzy „zazwyczaj zwracają się w stronę klasycznych chorób, które pochłaniają dużo inwestycji. A w zdrowiu kobiet jest niewielu graczy”.
Kwestia pieniędzy, ale nie tylko, on rządzi. „Finanse są ważnym elementem, ale te pytania muszą być przedsiębiorstwem społecznym”.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Słynny obraz centralnej czarnej dziury w Drodze Mlecznej, Sgr A*, będzie błędny!
Lekarze apelują o systematyczne badania przyszłych matek
SpaceX planuje zrobić znacznie lepiej ze Starship 6 i zapowiada się niesamowicie!