Celnicy Milafoa aresztowali kierowców pod koniec września.
Obaj kierowcy, 40-letni Polak i 37-letni Hiszpan, prosili o trochę czasu na przygotowanie swojej obrony, kiedy zadebiutował na początku października. W poniedziałek, 18 października, sędziowie sądu w Rodos mogli wydać swój werdykt: trzy lata więzienia, w tym rok w zawieszeniu, wraz z pięcioletnim zakazem opuszczania terytorium. Są aresztowani.
Zostali złapani Środa 29 września Przez urzędników celnych będących w ich posiadaniu 606 kilogramów haszyszuwarte 1,2 mln euro. Przesyłka była rażąco ukryta w dachu przyczepy ich ciężarówki.
„nienormalnie pusty”
Na rozprawie w poniedziałek 18 października sędziowie mogli przesłuchać kierowców, którzy nie są karani, w kilku kwestiach: nie stanowi żadnej korzyści ekonomicznej”; Na siedmiu telefonach komórkowych w ciężarówce lub na długu kierowcy.
Ten ostatni chętnie odpowiadał na pytania sędziów. Pukając, że nie znają charakteru ich transferu ani jego źródła. Wyjaśnili śledczym przejeżdżającym przez Francję z Hiszpanii, by dotrzeć do Belgii. Kiedy dotarli do celu, ich zadaniem było pozostawienie tam przyczepy i ponowne wyruszenie w drogę. – Nie pytał cię o to? zapytała sędzina Emilyn Gards.
Sędzia upierał się również przy podejrzeniach powierzonych śledczym przez hiszpańskiego kierowcę o powiązaniach, jakie firma transportowa mogła mieć z przemytem narkotyków. Nie odpowiadając na to pytanie, wolał jasno powiedzieć, że nie jest świadomy narkotyków ukrytych w suficie.
„Przyjęcie winy”
Dla prokurator Esther Bailet takie wypowiedzi prawdopodobnie prowadziły do „kwestionowania wiedzy kierowców na temat tego leku. Mają duże doświadczenie, prawie 15 lat w transporcie. Sponsorzy nie mogli powierzyć tej kwoty mężczyznom, którzy mu nie ufali”. Prokurator wzywa do sześciu lat więzienia, kontynuacji ich pozbawienia wolności i dziesięcioletniego zakazu pobytu w regionie.
Ale dla obrońców oskarżonego te akta „nie są takie proste. W tego typu sprawach domniemanie winy jest konkretne”. „Brakuje niektórych śledztw, kontynuuje Me Elsa Cazor. Powinniśmy byli sprawdzić konta bankowe, sprawdzić, czy nie doszło do wzbogacenia się, a nawet przesłuchać przewoźnika”.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
CCIFP na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2023
Polska gospodarczym eldorado Wschodu
W Polsce Suprema kontynuuje podbój Wschodu