Od momentu powstania w 1932 roku Lego zdominowało światowy rynek zabawek. Dziś duńska marka chce położyć kres stereotypom płciowym swoich zabawek. Tak więc w Boże Narodzenie bez wątpienia zmusimy małe dziewczynki do zamawiania lalek i jadłodajni, ciężarówek i pistoletów dla małych chłopców.
Lego zabroni w swoich grach stereotypów płciowych. Według doniesień największy producent gier wykonał ten ruch po zbadaniu Chin, Czech, Japonii, Polski, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Stróż. Przeprowadzono to z udziałem 7000 rodziców i dzieci w wieku od 6 do 14 lat. Badanie wykazało, że nie tylko dzieci, ale także rodzice wybierają zabawki z myślą o oznaczeniach płci.
Wyniki badania wskazują również, że 71% ankietowanych chłopców obawiało się, że zostanie wyśmiany, jeśli grają w tak zwane gry „dziewczęce”. Ponadto rodzice mają tendencję do zachęcania dziewcząt do udziału w zajęciach zwykle przeznaczonych dla chłopców, podczas gdy chłopców rzadko zachęca się do udziału w zajęciach zwykle przeznaczonych dla dziewcząt. Profesor Gina Rippon, neurobiolog, wyjaśnia, że jest to problem, ponieważ gry dają możliwość treningu. ” Jeśli dziewczyny nie bawią się klockami lub innymi zabawkami do budowania, nie rozwijają umiejętności kosmicznych, które później im pomogą. Jeśli lalki zostaną zaprezentowane dziewczynkom, a nie chłopcom, zabraknie im umiejętności edukacyjnych Wytłumaczyłem.
Aby położyć kres stereotypom dotyczącym płci, Lego usunie odniesienia do „dziewczyny” i „chłopca”. Gry prezentowane na stronie internetowej firmy nie będą kategoryzowane według płci, ale będą kategoryzowane tematycznie.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce