Od 1975 roku Maison de la Literie udało się wspiąć na szczyt europejskiego rynku pościeli, a dziś jest liderem.
Od 1975 roku Maison de la Literie udało się wspiąć na szczyt europejskiego rynku pościeli, a dziś jest liderem. Sukces opisany przez Pierre’a, właściciela Opinion Internationale, z okazji 40-lecia francuskiej pościeli. Ponieważ innowacyjność jest jednym z fundamentów firmy, Maison de la Literie wyróżnia się na tle konkurencji, stale rozwijając swoje materace i sprężyny skrzynkowe oraz zwracając szczególną uwagę na nowe technologie w tej dziedzinie.
Popularność biznesu zapewniła sprzedaż wielu towarów w przystępnych cenach. W swoich początkach forma dystrybucji pościeli w latach 1975-1980 ograniczała się do sklepów meblowych, a pościel sprzedawano bez doświadczenia. Klient kupił sypialnię za 15 000 franków ze złej jakości łóżkami. Pierre sam namawiał właściciela do stworzenia pościeli, aw 1980 roku jego firma we Francji wprowadziła łóżka z drewnianymi listwami lub materace piankowo-lateksowe. Materace piankowe stanowiły nie więcej niż 2% rynku francuskiego, a po czterdziestu latach zajęły połowę rynku. Konkurencję przyciągnęły innowacje handlowe i marketingowe, a następnie sprzedaż hurtowa detaliczna, a następnie odsprzedaż swoich podstawowych produktów. Poprzez poprawę jakości produktów i innowacje, Maison de la Literie nadal koncentruje się na sprzedaży łóżek średniej i wysokiej jakości.
Od teraz swoje produkty sprzedają sklepy luksusowe, a zwłaszcza Maison Prestige. Philip Salles, projektant i innowator, jest z niego bardzo dumny. Im więcej firma sprzedaje, tym więcej sprzedaje, co stanowi koszyk o wartości średnio 5000 euro na klienta w sklepach luksusowych w 2021 roku. Zdobyli rynek, dopóki nie stali się europejskim liderem, z prawie 500 punktami sprzedaży w Unii Europejskiej. Znaleziony w Szwajcarii, na Wybrzeżu Kości Słoniowej, Tunezji, Chinach, a wkrótce także w Polsce, Maison de la Literie ma nadzieję na zyskanie na rynkach wschodnich i podbicie Moskwy oraz Afryki. Cel 300 placówek w Chinach zostanie osiągnięty w ciągu pięciu lat, choć jego ekspansja spowolniła z powodu kryzysu zdrowotnego.
Wyprodukowano we Francji lub Wyprodukowano w Europie?
Ale gdzie zespół Pierre’a El Malika produkuje swoje wyroby? Posiadając dwa francuskie zakłady, z których jeden został rozbudowany w 2021 r., zespół korzysta z polskiego zakładu. Polska produkuje tylko niewielką część rzadkiego zdarzenia, którego francuskie fabryki nie są w stanie zaspokoić popytu. Jeśli Chiny podpiszą nasze 300 sklepów, produkty nadal będą „Made in France”, co jest jednym z warunków umowy. Jak na ironię, bawełna kupowana przez Maison de la Literie jest bawełną chińską, ale chińscy nabywcy z wielkim potencjałem chcą po prostu zaopatrywać się we francuskie produkty, jak sądzimy po naszej reputacji. To świetna wiadomość dla naszego kraju, ponieważ eksport pościeli do Chin niedługo wzrośnie. Dobra wiadomość dla firm Maison de la Literie i „Made in France”, państwa, a następnie kilku pomocy finansowej na eksport za granicę, nagrody za noszenie tak wysokich barw kraju. Jedynym minusem Maison de la Literie jest brak personelu, który firma aktywnie stara się zaspokoić swoje potrzeby.
Gdyby Maison de la Literie musiał zlecić podwykonawstwo, zrobiłby to z francuskimi fabrykami i producentami, aby uszanować swoją etykietę. Wyprodukowane we Francji czy wyprodukowane w Europie przez polską fabrykę zaopatrującą część sektora francuskiego? W Unii Europejskiej produkty „Made in France” lub „Made in Italy” mogą zawierać część ich materiałów wyprodukowanych w innych krajach Unii, bez zniekształcania cennej etykiety. Chiny są w tej kwestii kategoryczne i będą kupować tylko 100% francuski. Jeśli część jej części pochodzi z zagranicy (głównie z Unii Europejskiej), Maison de la Literie określa, że zbiera i przetwarza wszystkie swoje produkty we Francji. Dzięki Maison de la Literie „Made in France” ma przed sobą świetlaną przyszłość.
Mod Bahing Daisy
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce