Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

2600 km w Hondzie HR-V, ten mały hybrydowy SUV oferuje więcej niż myślisz!

2600 km w Hondzie HR-V, ten mały hybrydowy SUV oferuje więcej niż myślisz!

W małym dziale SUV-ów niektórzy grają na swoim prestiżu, aby ucieleśnić zarówno samochód dzienny, jak i wakacyjny, nawet jeśli oznacza to nieco większy nacisk na siedzenie i mniejszy bagaż w sierpniu. Tak jest w przypadku popularnego Peugeota czy Dacii Duster z 2008 roku, ale także bardziej dyskretnej Hondy HR-V. Zmodernizowany w 2021 roku Japończycy pozostali wierni temu, co naprawdę odróżniało go od innych w przeszłości, formy, która jest najbardziej rozciągnięta w klasie.. Przy długości 4,33 metra – którą stara się ukryć za pomocą klamek zintegrowanych z tylnymi drzwiami – mierzy już swojego jedynego francuskiego przeciwnika (4,30 metra), Duster gra w innej kategorii cenowej. Faktycznie, HR-V odbiera bardzo dobrze jak na kompaktowy pojazd.

cyfrowy detoks

Wnętrze Hondy HR-V jest dyskretne i łatwe w obsłudze.© Honda

Przede wszystkim kierowca i pasażer korzystają z dobrze zaprojektowanych foteli i deski rozdzielczej, która jest równie łatwa w obsłudze, jak i oglądaniu. Trzeba powiedzieć, że po zamontowaniu pojedynczego 9-calowego ekranu umieszczonego poziomo, reszta sterowania obsługiwana jest za pomocą przycisków max. Kropla jest również obecna w mierniku, ponieważ pośrodku cyfrowego wyświetlacza znajduje się wskazówka wskazująca prędkość. Krótko mówiąc, taka aranżacja wnętrza nie przypadnie do gustu maniakom. Z drugiej strony pasażerowie mają niesamowitą przestrzeń na nogi. Chociaż rozstaw osi jest identyczny z bazą z 2008 roku, HR-V w ogóle nie oddaje tego stylu. Co uspokaja dzieci na długich trasach, jak i dorosłych, gdy trzeba przejechać więcej niż 2 km.

Z drugiej strony, fundusz HR-V z pewnością nie jest największym w sektorze. Bez podwójnej podłogi, ale z otworem do przechowywania brudnych rzeczy, nie myśl o tak łatwym zwiększeniu pojemności. Jeśli nie wszystkie miejsca są zajęte, może być konieczne użycie składanego siedzenia. Podobnie jak w wielu Hondach, moduły są doskonałe i tak naprawdę są siedziskiem całego siedzenia, które składa się, tworząc bardzo praktyczną płaską podłogę..

READ  Xiaomi zgadza się zrezygnować z nazwy Mi dla swoich smartfonów

Słodycz przed perfekcją

Honda HR-V zużywa mało paliwa.
Honda HR-V zużywa mało paliwa.© Honda

Serdecznie witany HR-V wie również, jak zadbać o swoich pasażerów podczas jazdy. Jak na Pensena nie jest dynamiczna, ale Japończycy są tak samo wygodni, jak ma się wrażenie… Jest prawie nieskrępowany, tak że po pierwszym przejeździe płynnie przystanki czasami uderzają w progi zwalniające, nie przejeżdżając zbyt szybko. W rzeczywistości wymaga płynnej jazdy, podobnie jak napęd hybrydowy. Dzięki mocy 131 koni mechanicznych zapewnia wymaganą wydajność. Musisz pogodzić się z przekładnią CVT, która pozwala silnikowi wyć podczas przyspieszania, zanim znajdzie stałą prędkość, ale symulując biegi, skrzynia Hondy zmniejsza uciążliwość hybryd tego typu. Co i tak rekompensuje zmierzony apetyt tego małego SUV-a. Ponad 2600 kilometrów zróżnicowanych dróg Japończycy byli zadowoleni ze średniej 6,4 l/100 km. W mieście łatwo zejść poniżej 5L/100km. Ponadto mały akumulator tego łańcucha trakcyjnego pozwala przejechać kilka kilometrów na elektryczności, jednocześnie łagodnie naciskając na przepustnicę. Rolę generatora dla tego „akumulatora” często pełni 4-cylindrowy silnik 1,5 z naturalnym dolotem powietrza, napędza on koła tylko podczas mocnego przyspieszania.

wniosek

Jeśli niekoniecznie myślimy o tym, patrząc na małe SUV-y, Honda HR-V jest zdecydowanie jednym z najbardziej wszechstronnych. Dzięki doskonałemu zamieszkiwaniu, ergonomicznej prezentacji i pięknej trzeźwości jest gwarantowany we wszystkich zastosowaniach.. Dla tych, którzy nie stawiają na pierwszym miejscu przyjemności z jazdy, warto zboczyć z trasy.