Polscy przedsiębiorcy są świadomi znaczenia rynku senegalskiego, dynamicznego wzrostu PKB, a także przywództwa Senegalu w rozwoju gospodarczym i społecznym całego regionu.
Nic więc dziwnego, że nasi przedsiębiorcy coraz bardziej interesują się rynkiem senegalskim i rozwijaniem dwustronnych relacji gospodarczych. Z tego powodu do Senegalu przybywa misja gospodarcza. Trasa rozpoczyna się 20 maja i kończy 22 maja. Celem tej misji jest lepsze zrozumienie ogromnego potencjału rynku senegalskiego i klimatu biznesowego, ale przede wszystkim identyfikacja potencjalnych partnerów biznesowych.
Spotkania B2B odbędą się w ramach forum biznesowego zorganizowanego 21 maja w Izbie Handlowej w Dakarze. Program misji obejmuje także wizytę w mieście Diamniadio w celu zapoznania się z projektami już zrealizowanymi i tymi, które będą realizowane w przyszłości na biegunie miejskim, specjalnej strefie ekonomicznej i strefie przemysłowej. Misja organizowana jest przez Krajową Izbę Gospodarczą (Kig) we współpracy z partnerami z Senegalu. Celem jest wzmocnienie naszych relacji biznesowych, które nie wykorzystują swojego potencjału.
W 2018 roku wolumen wymiany handlowej między Polską a Senegalem wyniósł 85 mln dolarów, ale jestem przekonany, że w kolejnych latach wymiana handlowa między naszymi krajami nabierze jeszcze większego znaczenia.
W jakim sektorze Polska może zacieśnić współpracę z Senegalem?
Polska gospodarka jest zróżnicowana. Na przestrzeni lat Polska stała się prawdziwą potęgą gospodarczą. Obecnie jesteśmy szóstą gospodarką w Unii Europejskiej, a dwudziestą drugą na świecie i to nie jest nasze ostatnie słowo!
Oto kilka przykładów: Polska jest głównym europejskim eksporterem jabłek i jabłek. Ale to właśnie produkty sektora motoryzacyjnego zajmują pierwsze miejsce w polskim eksporcie. Wśród członków Misji Gospodarczej znajdziemy kilkadziesiąt polskich firm, które reprezentują tylko część naszych najskuteczniejszych branż.
Nasi przedsiębiorcy zaprezentują się w Senegalu w sektorach rolno-spożywczym, morskim, zdrowotnym, opakowaniowym, architekturze mikromiejskiej czy naftowym. Członkowie misji gospodarczej zajmują się nie tylko eksportem. Ich celem jest import niektórych senegalskich produktów, takich jak soki owocowe, mango, olejki eteryczne, produkty z baobabu i masło shea, na które jest obecnie duże zapotrzebowanie w Europie.
Jak w ogóle Polska postrzega Afrykę?
Obserwuje się szybki rozwój. Niesamowity wzrost w większości krajów Afryki. Senegal jest jednym z liderów. I to nie tylko politycznie. Rzeczywiście Senegal jest demokratycznym i stabilnym krajem, w którym społeczności muzułmańskie i chrześcijańskie żyją w pokoju. Typowy dla nas kraj. To rzeczywiście bardzo solidny fundament, który zachęca polskie firmy do zaangażowania się w inwestycje.
Wdrażane przez Senegal reformy oraz programy inwestycyjne zawarte w powstającym Planie Senegalu nie pozostają niezauważone. Pierwszą fazę Pse uważamy za duży sukces. Obecnie analizujemy priorytety i cele drugiej fazy. Jesteśmy przekonani o ogromnym potencjale współpracy Senegalu i Polski. Tym bardziej, że władze Senegalu zapewniły nas o chęci dywersyfikacji partnerów współpracy.
Afryka to kontynent przyszłości z bardzo aktywną młodzieżą. Dlatego Polska ponownie otworzyła swoją ambasadę w Dakarze w 2016 r., a w 2017 r. otworzyła ambasadę w Tanzanii. Zawsze myślimy o rozwoju naszej sieci dyplomatycznej na kontynencie. Jest wiele wartości, które łączy nas z Afryką. Mówiliśmy o młodości, ale możemy wspomnieć także o innych wartościach, takich jak szacunek do rodziny i osób starszych.
Trzeba jednak przyznać, że Polacy nie mają obecnie zbyt dużej wiedzy o Afryce i to jest jeden z powodów, dla których dzień misji gospodarczej postanowiliśmy przeznaczyć nie tylko na spotkania z doradcami czy prawnikami i dyskusje o biznesie. klimat, ale także prezentacje kultury, historii i obyczajów Senegalu.
słońce
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Najlepsze filmy związane z kasynami i zakładami bukmacherskimi
Podatki w zakładach bukmacherskich w Polsce – co warto wiedzieć?
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy