Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska chce kupować od Szwecji samoloty wczesnego ostrzegania

Polska chce kupować od Szwecji samoloty wczesnego ostrzegania

Ze względu na brak samolotów wczesnego ostrzegania, takich jak E-3 SENTRY/AWACS, Polska musi polegać na partnerach z NATO w zakresie monitorowania swojej przestrzeni powietrznej. [et au-delà]. Ale to może się zmienić w przyszłości…

Rzeczywiście, 22 maja na marginesie spotkania w Legionowie z kolegami z „Grupy Północnej” [qui réunit la Grande-Bretagne, les pays baltes, la Pologne, l’Allemagne, les Pays-Bas, la Suède, l’Islande, le Danemark, la Norvège et la Finlande]Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak powiedział, że trwają rozmowy na temat zakupu samolotów wczesnego ostrzegania wyprodukowanych w Szwecji.

„Zamierzamy uzyskać loty wczesnego ostrzegania. Prowadzimy szczegółowe rozmowy ze Szwecją. Mam nadzieję, że wkrótce zaowocują” – powiedział Błaszczak. Nie sprecyzował jednak, jakiego urządzenia oczekuje.

Obecnie Szwedzkie Siły Powietrzne obsługują dwa Saaby 340 AEW&C, każdy wyposażony w radar Erieye. Samoloty te zostaną wkrótce zastąpione dwoma samolotami Global 6000. [fournis par Bombardier] „Global Eye”, czujniki wrażliwe na zakłócenia, radar dalekiego zasięgu Erieye ER, radar z aktywną anteną Seaspray [conçu par Leonardo] i kula optoelektroniczna. Zebrane dane są następnie włączane do systemu dowodzenia i kierowania [C2] Wiele domen.

Należy pamiętać, że GlobalEye jest zgłoszonym kandydatem do programu AFSC [Future capacité de surveillance et de contrôle de l’Alliance]Dzięki temu możliwe jest zastąpienie 14 E-3 AWACS Sił Powietrznych Wczesnego Ostrzegania i Kontroli NATO. [NAEW&C]. Boeing również celuje w ten rynek ze swoim E-7 Wedgetail.

Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku Polska zamówiła dwa statki przeznaczone do zbierania danych wywiadowczych w zakresie widma elektromagnetycznego. [ROEM ou SIGINT] Ze szwedzką grupą Saab, poprzez umowę o wartości 620 mln euro.

READ  Polska i Czechy ochronią słowacką przestrzeń powietrzną

„Ze Szwecją mamy wspólny Bałtyk, tak samo postrzegamy zagrożenia ze strony rosyjskiej, dlatego szukamy wspólnych rozwiązań, które zapewnią nam bezpieczeństwo” – podkreślił polski minister po zakończeniu negocjacji. Wczesne ostrzeganie w locie.

Jednak według specjalnej publikacji ZBiAM p. Zapowiedź Błaszczaka była „wielkim zaskoczeniem, bo do tej pory konieczność zakupu takiego sprzętu nie była uwzględniana w meldunkach MON”.