Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Opinia publiczna nie przejmuje się sztuczną inteligencją i to jest problem dla producentów smartfonów

Również sztuczna inteligencja nie jest jednym z wymienianych powodów odnowienia smartfonów. Tylko 18% ankietowanych stwierdziło, że integracja AI może zmotywować ich do wyboru smartfona z nią.

Konsumenci mają znacznie bardziej wymierne potrzeby, aby zachęcić ich do wymiany telefonu. Pierwszym wymienionym kryterium była większa niezależność (61% respondentów), następnie większa przestrzeń do przechowywania (46%) i lepsze możliwości robienia zdjęć (38%). Ponadto 44% ankietowanych stwierdziło, że wymienia swoje smartfony, gdy tylko staną się zepsute lub przestarzałe. Cykle renowacji stale się zwiększają, a konsumenci trzymają swoje smartfony przez trzy lub cztery lata, a sztuczna inteligencja raczej nie zmieni tego trendu.

Najnowsze informacje, które w dalszym ciągu nie są zgodne z branżą: zaledwie 9% respondentów twierdzi, że jest skłonnych zapłacić za abonament na usługę AI, a 40% nie chce inwestować ani grosza w tę technologię. Użytkownicy mają już subskrypcję wielu usług, zwłaszcza strumieniowego przesyłania wideo, i nie chcą jeszcze bardziej naciągać swojego budżetu. Jeśli Google czy Apple liczą na zarabianie na działaniach AI, rozsądnie byłoby poczekać jeszcze kilka lat.

READ  Zdobądź funkcje bez wydawania dużych pieniędzy - LaptopSpirit