Również sztuczna inteligencja nie jest jednym z wymienianych powodów odnowienia smartfonów. Tylko 18% ankietowanych stwierdziło, że integracja AI może zmotywować ich do wyboru smartfona z nią.
Konsumenci mają znacznie bardziej wymierne potrzeby, aby zachęcić ich do wymiany telefonu. Pierwszym wymienionym kryterium była większa niezależność (61% respondentów), następnie większa przestrzeń do przechowywania (46%) i lepsze możliwości robienia zdjęć (38%). Ponadto 44% ankietowanych stwierdziło, że wymienia swoje smartfony, gdy tylko staną się zepsute lub przestarzałe. Cykle renowacji stale się zwiększają, a konsumenci trzymają swoje smartfony przez trzy lub cztery lata, a sztuczna inteligencja raczej nie zmieni tego trendu.
Najnowsze informacje, które w dalszym ciągu nie są zgodne z branżą: zaledwie 9% respondentów twierdzi, że jest skłonnych zapłacić za abonament na usługę AI, a 40% nie chce inwestować ani grosza w tę technologię. Użytkownicy mają już subskrypcję wielu usług, zwłaszcza strumieniowego przesyłania wideo, i nie chcą jeszcze bardziej naciągać swojego budżetu. Jeśli Google czy Apple liczą na zarabianie na działaniach AI, rozsądnie byłoby poczekać jeszcze kilka lat.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną