Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowe Renault 5 Turbo 3, niesamowity myśliwiec Porsche!

Nowe Renault 5 Turbo 3, niesamowity myśliwiec Porsche!

Nowe Renault 400 KM z ekstremalnym podwoziem? Choć brzmi to niewiarygodnie, po prostu wyszedł. To niestety może kosztować prawdziwą fortunę.

Sport nie jest już tak naprawdę w programie Renault. Z pewnością oddział Alpine przygotowuje w 100% elektryczny samochód miejski o mocy ponad 200 KM. Ale czasy szalonych maszyn zaprojektowanych przez Renault Sport już się skończyły. Jak więc wytłumaczyć prezentację w tym kontekście tak potężnego samochodu miejskiego jak Audi RS 3 czy Porsche 911 Carrera z diamentami? Uważaj, jest mała subtelność: Renault 5 Turbo 3 nie pochodzi dokładnie z fabryki Renault. Dzięki swojemu istnieniu, Légende Automobiles, nowa francusko-amerykańska marka inspirowana twórczością Singera, jest absolutnym punktem odniesienia w „restomod”, który ma na celu modyfikowanie i ulepszanie starych modeli sportowych przy użyciu nowoczesnych technologii.

Podwozie Turbo 3 to normalne podwozie Renault 5, a nie prawdziwe Renault 5 Turbo

Renault 5 Turbo 3 ma podwozie Renault 5, tego niskobudżetowego samochodu miejskiego sprzedawanego przez francuskiego producenta w latach 1972-1984. Jednak zespoły Légende Automobiles całkowicie przeprojektowały to podwozie. Pomysł? Utrzymując filozofię niesamowitych wersji Turbo i Turbo 2 z lat 80., ale z obecną technologią i znacznie lepszą wydajnością. Pod tylną maską Turbo 3 ma nowoczesny czterocylindrowy silnik o mocy 400 koni mechanicznych, współpracujący z manualną skrzynią biegów. Jak prawdziwy supersamochód, jego nadwozie składa się głównie z paneli z włókna węglowego!

Wnętrze wyświetla nowoczesną technologię i ekrany cyfrowe

Najlepszy sportowy samochód miejski?

Firma Légende Automobiles nie określiła jeszcze wagi i osiągów Turbo 3. Ale na papierze wystarczy, by poruszać się po planecie zupełnie innej niż klasyczne sportowe samochody miejskie. Pierwsze zdjęcia dobrze wróżą szczególnie poważnemu wykończeniu, wewnątrz i na zewnątrz. Niestety cena również musi być na niespotykanym poziomie jak na tak małe auto. 100 000 euro? 200 000 euro? tajemnica. W tej chwili nie wiadomo nawet, czy prototyp rozwojowy faktycznie istnieje.

READ  Przykłady Super Rez Zoom są świetne