Mercedes-Benz przedstawia elektrycznego eSprintera

Mercedes zaprezentował szczegóły najnowszego pojazdu z linii elektrycznych vanów eSprinter. Nowy pojazd będzie mógł przejechać nawet 150 km na jednym ładowaniu oraz zabrać ze sobą 1000 kg ładunku.

Nowy eSprinter będzie oferowany w dwóch wersjach o różnej pojemności akumulatorów:

  • 55 kWh w wersji z maksymalnym zasięgiem 150 km
  • 41 kWh w wersji z maksymalnym zasięgiem 115 km

Zasięg nie jest imponujący, ale firma zaznacza, że pojazd przeznaczony jest do logistyki w miastach. Rozwożenie towarów pomiędzy punkami znajdującymi się w jednym mieście pozwoli na optymalne wykorzystanie zasięgu i szybkości procesu ładowania.

Wnętrze elektrycznego Sprintera

Akumulatory eSprintera potrafią zasilić silnik elektryczny mocą 84 kW, co pozwoli na wygenerowanie 300 Nm ciągu. Pojazd posiada także opcję "optymalizacji zasięgu", która polega na ograniczeniu maksymalnej prędkości do 80 km/h. Jednak jeśli kierowca nie będzie z niej korzystał, pojazd rozpędzi się nawet do 120 km/h.

eSprinter może być używany do przewozu osób

Zaprezentowany pojazd oferowany jest jako furgon z wysokim dachem. Posiada dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 3500 kg, długość 5932 mm i rozstaw osi wynoszący 3924 mm. Można do niego załadować 10,5 m3 ładunku o maksymalnej wadze 1000 kg. Klienci będą mogli także wybrać pomiędzy wersją towarową, a służącą do przewozu osób.

Benjamin Kaehler, szef działu eDrive VANs w firmie Mercedes-Benz, tak skomentował najnowszy produkt:

Całkowite koszty operacyjne muszą być na poziomie porównywalnie wyposażonego pojazdu z silnikiem Diesela - eSprinter i eVito spełniają ten podstawowy wymóg. Modele elektryczne mogą być konkurencyjne w działalności komercyjnej, gdy ich stosowanie ma ekonomiczne uzasadnienie. Wyższe koszty zakupu są rekompensowane niższymi kosztami energii, kosztami operacyjnymi oraz oszczędnościami podatkowymi.

Firma nie przedstawiła ceny nowego pojazdu. Wiadomo jednak, że będzie ona wyższa od Sprintera zasilanego gazem CNG, którego cena zaczyna się od 50 000 dolarów. Różnica w cenie ma być jednak rekompensowana niższymi kosztami eksploatacji.

Mercedes-Benz twierdzi, że zainwestował już łącznie 150 milionów Euro na cele elektryfikacji całej gamy swoich pojazdów. Dzięki temu udało się firmie zaprezentować pojazdy eVito oraz eSprintera, a także ma w planach na najbliższy rok premierę eCitan'a.


Źródło: Electrek