Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kurt Tank – Biografia avionlegendaires.net

Kurt Tank – Biografia avionlegendaires.net

Czołg Kurta:
„Ojciec legendarnych Focke-Wulf Fw 190 i Fw 200”

Kurt Waldemar Czołg Urodził się 24 lutego 1898 r. w Brombergu* w pruskiej prowincji Poznań. Pochodzi z rodziny pruskich żołnierzy, wychowanych w kulcie wojskowym. Jednak młody Kurt Tank bardzo szybko interesuje się nauką i technologią, zwłaszcza wszystkim, co kręci się wokół elektryczności i mechaniki. Genialny uczeń, ale musi przerwać studia w wieku 17 lat, bo ojciec zmusił go do wstąpienia do wojska i walki z Francją i Wielką Brytanią.
Kurt Tank próbuje dołączyć do pierwszych elementów niemieckiego lotnictwa wojskowego, ale ojciec kategorycznie mu odmawia. Służył więc jako oficer w kawalerii cara. Zakończył wojnę kilkoma męczennikami.

Kurt Czołg w wieku 43 lat.

Teraz w wieku dorosłym nie musiał już słuchać poleceń ojca. Został zatrudniony jako praktykant w firmie projektowej lokomotyw Ohrenstein & Koppel. równoległy Kurt Czołg W wieku 22 lat otrzymał stypendium na studia na Politechnice Berlińskiej. Specjalizuje się w projektowaniu lotniczym i wykorzystuje swój czas jako student certyfikacji paralotniarstwa. Po ukończeniu studiów w 1923 r. dołączył do Biura Projektowego w Rohrbach. W jego ręce trafił założyciel firmy, pracując w szczególności nad trzysilnikowym samolotem pasażerskim Ro VIII Roland.
Adolf Rohrbach, znany wówczas jako przebrany pacyfista, Kurt Tank cierpiał z powodu presji rodziny, by iść i pracować dla firmy bardziej zgodnej z pomysłami ojca. Ostatecznie został skradziony w 1927 roku przez producenta samolotów Albatross, słynącego z myśliwców podczas Wielkiej Wojny. W tym samym czasie poznał Ernsta Henkla, który się z nim zaprzyjaźnił.

Dla Albatrosa jest w równym stopniu czystym inżynierem, co pilotem testowym, realizując w ten sposób w 1931 roku pierwszy lot tajnego myśliwca L-84. Kilka miesięcy później trudności finansowe firmy, związane w szczególności z amerykańskim kryzysem finansowym z 1929 roku, doprowadziły do ​​jej bankructwa. Jej aktywa i pracownicy przejęła firma Focke-Wulf, która powstała osiem lat temu. Kurt Czołg w locie.
Pracuje w firmie bezpośrednio na zlecenie Henricha Focke. Ten ostatni pozostawia mu jednak dużą swobodę, zafascynowanego twórczym geniuszem swojego architekta. Pierwszą zapieczętowaną realizacją Kurta Tanka jest trening dwupłatowy Fw 44 Stieglitz. To sukces cywilny i wojskowy. Później pod kierownictwem Focke Tank zaprojektowałem i wyprodukowałem myśliwski jednopłat treningowy: Fw 56 Stösser.

READ  Sejm przyjmuje rezolucję wzywającą do podjęcia nowych środków przeciwko Warszawie

W Berlinie nazwa Kurt Czołg Rozpoczyna się na początku 1934 roku, by rozprzestrzenić się na polach politycznych. Kolaboranci z kanclerzem Hitlerem podeszli do niego i zaproponowali wstąpienie do partii nazistowskiej. Nazistowski architekt nie jest skłonny do antysemityzmu i grzecznie odmawia pomimo silnych niemieckich sentymentów nacjonalistycznych. Koncentruje się na swojej pasji: projektowaniu nowych samolotów. W tym samym czasie opracował swój pierwszy dwusilnikowy, wszechstronny silnik Fw 58 Weihe, a także ciężki myśliwiec Fw 187 Falke. To byłaby jego pierwsza prawdziwa porażka.
Jednocześnie pracuje dla linii lotniczej Lufthansa Kto poprosił go o duży czterosilnikowy samolot. To jego pierwsze arcydzieło, wspaniały Fw 200 Condor. Kiedy zostaniesz zmilitaryzowany, staniesz się jednym z koszmarów aliantów podczas II wojny światowej. Konkuruje ze swoim przyjacielem Richardem Vogtem o kontrakt na dostawę czołgów do obserwacji pola bitwy, aby opracować oszałamiający Fw 189 Uhu, który pokona Blohm und Voss Bv 141 firmy Vogt.

Wtedy jego brak przynależności do partii nazistowskiej powraca do niego jako odstępca: w jego twarz! Chociaż to Kurt Czołg chce się zaprezentować Luftwaffe Jednosilnikowy myśliwiec nowego typu o większym zasięgu niż Messerschmitt Bf 109 został pozbawiony wszelkich zasług. Śmierć w duszy wkracza do partii hitlerowskiej. W następnym tygodniu napisy zostaną wydane. Tak narodził się samolot, który uczynił go legendą: Fw 190 Würger. Z tego samolotu były pilot testowy, który nie przestawał dążyć do doskonalenia swojego mechanizmu, najpierw z Fw 190D, a następnie podczas wojny z bardzo imponującym myśliwcem Ta 152, najbardziej imponującym dziełem w jego karierze.

Nie mając dużej wiedzy na temat projektowania odrzutowców, wolał przenieść tę odpowiedzialność na swoją prawą rękę Hansa Molthope’a, inżynier nie interesuje się już aliantami. Amerykanie i Brytyjczycy odwracają się od niego, Sowieci i Francuzi nawet nie sprawdzają jego akt. Co więcej, został zatrzymany tylko na dwa miesiące ze względu na przynależność do partii nazistowskiej. Większość świadectw kieruje się w stronę człowieka, który kieruje się przede wszystkim swoim zawodem, a nie ideologią. Kurt Czołg W 1946 znalazł się dosłownie bez pracy.

READ  David Cameron spotyka się z Wołodymyrem Zełenskim w Kijowie

Pomimo kilku drobiazgów w Azji, w końcu zawiódł w Argentynie. Następnie wstąpił do Instytutu Lotnictwa, gdzie znalazł wielu swoich kolegów, którzy uciekli przed upadkiem nazistowskiego reżimu. w przeciwieństwie do nich Kurt Czołg ICC nie ma znaczenia, więc może żyć w biały dzień pod swoim prawdziwym imieniem. W instytucie spotkał francuskiego inżyniera Émile’a Deuttina i jego włoskiego kolegę Cesare Pallavicino, również w biegu. Przejmie od FMA I.Ae. 27 Pulqui I i stworzyć niesamowite FMA IAe 33 Pulqui II. Później dołączy do Indii, gdzie we wczesnych latach 60. pomoże producentowi HAL wyjść z cienia dzięki naddźwiękowemu myśliwcowi HF-24 Marut.

Niemcy Zachodnie stopniowo odzyskują prawa do projektowania i produkcji samolotów Kurt Czołg Wrócił do kraju w 1970 roku. Podczas gdy 72 osoby byłyby w wieku emerytalnym, mężczyzna był niestrudzonym konstruktorem samolotów. Wchodzi w kierunku Messerschmitt-Bölkow-Blohm jako szara eminencja. Niestety dla niego doganiają go lata tułaczki, ale także alkohol i tytoń. Zachorował w 1974 roku i został zmuszony do przejścia na emeryturę. Zmarł 5 czerwca 1983 r. w swoim mieszkaniu w Monachium.

Po jego śmierci wielu wskazywało, że chociaż był członkiem partii nazistowskiej, nigdy nie był nękany przez Mosad i nazistowskich stalkerów. Jeśli jego germański nacjonalizm nie wzbudził podejrzeń, że jego antysemityzm nigdy nie został udowodniony, to jest wręcz przeciwnie. Kurt Czołg Został pochowany na głównym cmentarzu stolicy Bawarii.

* To polskie miasto znane jest dziś jako Bydgoszcz.