Po przejęciu przez organy celne najnowszego modelu Alfy Romeo ze względu na włoską flagę i zmianie nazwy mniejszego Fiata Topolino, marka z Turynu objęła prowadzenie, rezygnując z „zielono-biało-czerwonego”, który pojawił się w Fiacie 600. Polska. Z całej komunikacji marki w tym modelu zniknęła flaga.
„Ukryj ten zderzak tam, gdzie nie mogę zobaczyć”. Stellandis usunął włoską flagę, która przekraczała numer 600, z tyłu wprowadzonego w zeszłym roku modelu Fiata.
Po skandalach w Mediolanie i Topolino
Pojazd wyprodukowany w polskiej fabryce w Tychach, podobnie jak najnowszy SUV Alfa Romeo, został przemianowany na „Junior” po skandalu związanym z używaniem przez niego nazwy „Milano”, która stanowi bezpośrednie nawiązanie do Włoch. Rząd włoski zareagował zdecydowanie, uznając za „nielegalne” umieszczanie flagi na modelu niezmontowanym na jego terytorium.
Grupa samochodowa objęła prowadzenie po kolejnym epizodzie: 134 Fiaty Topolinos zostały skonfiskowane przez włoskie służby celne w porcie Livorno. Montowany w Maroku, ten mały, wolny od licencji samochód, kuzyn Citroena AMI, miał nieszczęście mieć na drzwiach małą zielono-biało-czerwoną naklejkę.
To włoskie media Finanse Mediolanu W ubiegły wtorek ujawniono, że z tyłu 600-tki zaginęła włoska flaga, a Stellandis zauważył, że nie ma oficjalnych informacji w tej sprawie.
Reuters przejął tę informację i przy okazji otrzymał reakcję grupy samochodowej. Stellandis wyjaśnił, że samodzielnie podjął decyzję „o zachowaniu pełnej i całkowitej przejrzystości w odniesieniu do miejsca montażu swoich produktów i zapobieganiu nieporozumieniom w tym zakresie”.
Podczas prezentacji Fiata 600 i Topolino w dniu 4 lipca 2023 r. szef Fiata Olivier Francois uzasadnił to odniesienie do włoskiej flagi tym, że oba modele zostały „zaprojektowane i skonstruowane we Włoszech przez włoskich inżynierów”.
Zdjęcia usunięte z oficjalnych komunikatów
Ponieważ oficjalne zdjęcia Topolino nie są już dostępne na stronie medialnej Stellandis, rezultaty są widoczne natychmiast.
na bokach Informacje biznesoweTo samo, tych drzwi i ich małej naklejki z włoską flagą nie ma już na wystawie, zespół planuje je usunąć, aby uspokoić sytuację z władzami włoskimi.
Moduł umożliwił obserwację Topolino ze wszystkich stron: został wycofany ze służby i obecnie oferuje tylko jedno ujęcie małego samochodu bez prawa jazdy… bez włoskiej flagi. Podobnie jak na poniższym zrzucie ekranu z marca ubiegłego roku, nie widać wersji Dolcevita z bagażnikiem zastępującym drzwi. Choć niewielki, na pierwszym planie wyraźnie widać włoską flagę.
W Fiacie 600 ta sama obserwacja. Na liście zdjęć dostępnych w mediach nie widać już tyłu tego modelu ani kątów, które nie pozwalają na wyraźny widok flagi.
W rzeczywistości pod tym kątem oferowana jest tylko wersja hybrydowa z ukrytym tylnym zderzakiem z włoską flagą.
Na stronach handlowych Fiata 600e, z którymi zapoznawano się w czwartek, 23 maja, żaden z kątów nie przedstawia tyłu pojazdu, ale „ulepszony Dolce Vita” lub „włoski upgrade” (i nadal mówi się o „włoskim unowocześnieniu” w modelu marki włoska strona internetowa).
Teraz pojawia się wiele pytań: co Fiat zrobi z 600 i Topolino już wyprodukowanymi pod włoską flagą? Czy ten szczegół znika z innych rynków, czy może znajdować się na przykład we Francji? Oczekujemy komentarzy Stellandisa na ten temat.
Wysoko wykształceni ludzie
„Guru mediów społecznościowych. Bardzo upada. Wolny fanatyk kawy. Entuzjasta telewizji. Gracz. Miłośnik internetu. Nieskrępowany wichrzyciel.”
More Stories
Oscary 2025 – kto w tym roku zdobył
Euro 2024: Holandia od tyłu pokonała Polskę w finale grupy C przeciwko Francji
W Polsce protest przeciwko wykorzystaniu sztucznej inteligencji w radiu