Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy powinniśmy przemyśleć misję mediów publicznych?

Czy powinniśmy przemyśleć misję mediów publicznych?

► Cały ekosystem wymaga przeprojektowania

Natalia Sunak, Profesor ekonomii mediów na Uniwersytecie Pantheon Asas

Badania pokazują, że nadawanie publiczne ma zasadnicze znaczenie dla kultury i różnorodności. Ma też charakter informacyjny, gdyż dziennikarze mogą tam samodzielnie wykonywać swój zawód. Istnieje wiele zobowiązań wymaganych od France Télévisions, Radio France i France Médias Monde w ramach umów dotyczących celów i środków, które łączą je z państwem, czasami zbyt szczegółowych dla misji religijnych, niepełnosprawności lub środowiska. Być może utrata wagi sprawi, że będą bardziej czytelne. Mocnym przesłaniem może być również rozszerzenie edukacji medialnej o szkolenie nauczycieli przez dziennikarzy służb publicznych, tak aby profesjonalizować to zadanie i pomóc młodym ludziom odnaleźć się w cyfrowym świecie.

Nadawanie publiczne jest konieczne także ze względów kulturowych, demokratycznych i ekonomicznych. Za każdym razem, gdy służba publiczna podejmuje bezpośrednie zatrudnienie, tworzy pięć dodatkowych miejsc pracy. Musimy przestać myśleć o mediach jako o centrum kosztów, ale jako o branży, która przynosi krajowi wzrost.

Zniesienie opłat wpływa nie tylko na nadawanie publiczne, ale także na destabilizację całego ekosystemu. Analiza silosowa nie ma już sensu. Jeśli nadawanie publiczne zostanie uruchomione w ciągu czterech lat z powodu braku ujednoliconego finansowania, produkcja audiowizualna osłabnie. To z kolei wpłynie na usługi prywatne, ponieważ cały sektor jest ze sobą powiązany, a kanały prywatne znajdą się same w starciu z bardzo potężnymi platformami. Dlatego cały ekosystem trzeba przemyśleć na nowo, a zanim powstanie kolejny rząd, może być mniej demokratyczny.

► Potrzebujemy usługi publicznej przeciwko manipulacji informacjami

Stefana Gomeza Dyrektor anten i programów we France Télévisions

Telewizja publiczna już teraz wyróżnia się na tle sektora prywatnego różnorodnością i różnorodnością programów informacyjnych, literackich i kulturalnych, z bardzo silnym wsparciem dla kreatywności. Służba publiczna zapewnia również inny model dla społeczeństwa. Kultywuje bardziej jakościowy związek pod względem treści. Forma troski o środowisko, w której treść nie ma na celu skłonić nas do spędzania większej ilości czasu na ekranach, ale ma nas prowadzić, podnosić na duchu i pozwalać nam uciec.

READ  Po analizie konkurencji Norsk Hydro wznawia przejęcie polskiej firmy Alumetal

Jest rzeczą oczywistą, że musimy zawsze zadawać sobie pytanie o funkcje służby publicznej, tak jak czynią to posłowie. To jest legalne. Moim zdaniem misje te należy rozszerzyć o podbój sieci społecznościowych z takim samym podejściem i wymaganiami jak w telewizji. Nasze społeczeństwo bardziej niż kiedykolwiek potrzebuje służby publicznej, aby radzić sobie z manipulowaniem informacjami w Internecie lub przedstawiać oferty leżące w interesie publicznym.

Mamy jednak z jednej strony efekt nożycowy między zadaniami rozciągniętymi w związku z rozwojem technologii cyfrowej, az drugiej strony środkami finansowymi, których brakuje. Jednak w krajach takich jak Hiszpania czy Polska, które dokonały znacznych cięć w publicznej transmisji, szybko straciły na znaczeniu i widowni. Wręcz przeciwnie, modele kanadyjskie czy niemieckie uważają, że w tym złożonym momencie rozwoju mediów konieczne jest wzmocnienie służby interesowi publicznemu.

Francja jeszcze nie zdecydowała. I uważasz, że konieczne jest zaoszczędzenie pieniędzy przy jednoczesnym utrzymaniu lub rozszerzeniu zadań. Jeśli porównamy to z poziomem europejskim, francuska telewizja publiczna jest również bardzo skuteczna. Jeden na dwóch Francuzów ogląda go codziennie, a ośmiu na dziesięciu co tydzień, aby otrzymać o połowę mniejsze fundusze niż Niemcy.