Londyn- (linia biznesowa) – najbardziej znane marki na świecie Doświadczyli drugiego rekordowego wzrostu Marque Kantar ZMT Najlepsze światowe marki 2021 Układ o łącznej wartości 7,1 biliona dolarów, równy łącznemu PKB Francji i Niemiec. Wzrost wynosi 42%. Ponad czterokrotny średni roczny wzrost procentowy w badaniu w ciągu ostatnich 15 lat wynikał z zaufania wynikającego z dostępności szczepionek, pakietów bodźców ekonomicznych i lepszych perspektyw PKB. Marki amerykańskie stanowią 56 ze 100 najlepszych marek, na czele z Amazonem i Apple, a obie są obecnie warte ponad pół biliona dolarów.
Kluczowe trendy wyróżnione w badaniu Kantar BrandZ Top Global Brands Study of the Year obejmują:
- Amazonka Utrzymała pozycję najcenniejszej marki na świecie, rosnąc o 64%, osiągając 684 mld USD (czyli równowartość PKB Polski)
- Tesla Jest najszybciej rozwijającą się marką i najcenniejszą marką motoryzacyjną, zwiększając swoją wartość o 275% rok do roku do 42,6 mld USD.
- Pięć marek Ponad podwojenie wartości ich marek: Pinduoduo, Meituan, Moutai i TikTok z Chin oraz Tesla z USA
- Technologia dominuje na szczycie Kantar BrandZ W rankingu z siedmioma z dziesięciu najlepszych marek z sektora technologicznego. Technologia umożliwiła również znaczący wzrost markom nietechnologicznym, takim jak Gucci, wykorzystujący moc TikTok podczas pandemii, czy Domino, wykorzystujący internet i usługi dostawcze.
- Amerykańskie marki odnotowały najszybszy wzrost w 2021 r. Wraz ze wzrostem wartości marki z roku na rok o średnio 46%, co oznacza, że Stany Zjednoczone stanowią obecnie 74% całkowitej wartości Top 100, mimo że stanowią tylko 24% światowego PKB.
- Chiny umocniły swoją pozycję lidera w Europie. Chińskie marki spadły z 11% wartości Top 100 w 2011 roku do 14% dzisiaj. Z kolei marki europejskie stanowią obecnie 8% wartości rankingu w porównaniu do 20% w 2011 r.
Pierścień 2021 |
znak |
Wartość marki 2021 (miliony dolarów) |
Zmiana procentowa w 2021 r. w porównaniu z 2020 r. |
1 |
Amazonka |
$683852 |
64% |
2 |
jabłko |
611 997 USD |
74% |
3 |
|
457998 dolarów |
42% |
4 |
Microsoft |
410271 dolarów |
26% |
5 |
Tencent |
240 931 dolarów |
60% |
6 |
Portal społecznościowy Facebook |
226 744 dolarów |
54% |
7 |
Ali Baba |
196912 dolarów |
29% |
8 |
Wiza |
191285 dolarów |
2% |
9 |
McDonald’s |
154 921 dolarów |
20% |
kutasy |
Karta kredytowa Master Card |
112876 dolarów |
4% |
10 najlepszych światowych marek Kantar BrandZ w 2021 r. |
„2020-1 był znaczącym rokiem dla rozwoju marki i chociaż wiele z nich miało trudny rok, nasze badania po raz kolejny pokazują, że silne marki zapewniają akcjonariuszom lepsze zwroty, są bardziej odporne i szybciej się regenerują” – komentuje Natalie Purdy, CMO Kantar. „Wraz z wzrostem globalnego handlu elektronicznego z 12% do 15% całkowitej sprzedaży w 2020 r., był to dobry rok dla marek zaangażowanych w ten łańcuch wartości, od sprzedawców detalicznych po przewoźników takich jak FedEx i UPS. Jednak zaobserwowaliśmy również wzrost w regionach, w których przewidział wiele wyzwań na początku pandemii, na przykład marki odzieżowe łącznie wzrosły w rankingach bardziej niż marki medialne i rozrywkowe, a marki luksusowe, pomimo ograniczenia podróży i globalnych wąskich gardeł, zmieniły swoją energię i rozwój.
Marki ze wszystkich sektorów zostały docenione za odpowiedź na zmieniające się potrzeby i zachowania konsumentów:
-
Modele subskrypcji były dla wielu głównym czynnikiem sukcesu. Firma Microsoft jest jednym z najlepszych przykładów (+26%) innowacyjnych ofert umożliwiających dostosowanie do nowych środowisk biznesowych i przejście na modele subskrypcji w celu poprawy trafności i skalowalności. Xbox (+55%), Disney (+13%) i Netflix (+55%). Oprócz technologii modele subskrypcyjne zwiększają również wartość szerokiej gamy marek, w tym Lululemon, Nike, Mercedes-Benz i Heineken.
-
Alkohol utrzymał swój wzrost podczas pandemii, dzięki wsparciu chińskich marek Baiju. Najcenniejszą marką napojów spirytusowych na świecie jest Moutai (109,3 mld USD), której wartość podwoiła się w ciągu jednego roku i jest obecnie czterokrotnie większa od Budweisera (drugi pod względem wyceny alkoholu – 25,5 mld USD). Heineken był najszybciej rozwijającą się marką piwa z 16% wzrostem (4 miejsce w rankingu alkoholi)
Reputacja, zwłaszcza dla celów zrównoważonych i etycznych, staje się rosnącą siłą napędową wzrostu marki. Kategoria luksusu odnotowała wzrost marki o 34%, ponieważ francuskie i włoskie firmy luksusowe, takie jak LVMH, zainwestowały w swoją reputację korporacyjną poprzez inicjatywy związane z pandemią, zrównoważoną transformację i wsparcie dla ruchów społecznych, takich jak BLM. Podobnie, L’Oréal Paris z powodzeniem przełamał trend marek kosmetycznych podczas pandemii, zapewniając rozwój marki poprzez prezentowanie jej zasobów i promowanie upodmiotowienia kobiet.
„Tegoroczne wyniki pokazują, że budowanie marki jest nadal niezbędne do zapewnienia wzrostu” – mówi Burdet. „Monitorujemy wyniki rynkowe naszych najsilniejszych marek i widzieliśmy, jak wracają do siebie dwa razy szybciej niż inne główne wskaźniki. Nasze analizy wykazały, że 70% tego, co sprawia, że marka jest skuteczna, to dobre wdrożenie czterech podstawowych zasad: Wyższa wydajność. Sąsiedztwo Dzięki spójnym punktom styku marki, gamie dobrze zaprojektowanego sprzętu i funkcjonalny produkty i usługi, Łatwość lub wygoda, on jest Wystawa Dzięki świetnej reklamie. Jednak wirus COVID-19 koncentruje się na wartościach konsumenckich, takich jak zaufanie i lojalność. Marki, które rozwijają swoje wartości i prowadzą projekt w tych kwestiach, wykazują zróżnicowanie i doskonałość.”
koniec
Ranking, raport i dogłębna analiza Kantar BrandZ Top Global Brands 2021 są już dostępne za pośrednictwem www.kantar.com/brandz
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
Zwycięskie liczby są dostępne!
Thriller 365 Dni stanie się trylogią
Ofiara molestowania Eve Gill rozpłakała się podczas sesji zdjęciowej