Londyn- (linia biznesowa) – najbardziej znane marki na świecie Doświadczyli drugiego rekordowego wzrostu Marque Kantar ZMT Najlepsze światowe marki 2021 Układ o łącznej wartości 7,1 biliona dolarów, równy łącznemu PKB Francji i Niemiec. Wzrost wynosi 42%. Ponad czterokrotny średni roczny wzrost procentowy w badaniu w ciągu ostatnich 15 lat wynikał z zaufania wynikającego z dostępności szczepionek, pakietów bodźców ekonomicznych i lepszych perspektyw PKB. Marki amerykańskie stanowią 56 ze 100 najlepszych marek, na czele z Amazonem i Apple, a obie są obecnie warte ponad pół biliona dolarów.
Kluczowe trendy wyróżnione w badaniu Kantar BrandZ Top Global Brands Study of the Year obejmują:
- Amazonka Utrzymała pozycję najcenniejszej marki na świecie, rosnąc o 64%, osiągając 684 mld USD (czyli równowartość PKB Polski)
- Tesla Jest najszybciej rozwijającą się marką i najcenniejszą marką motoryzacyjną, zwiększając swoją wartość o 275% rok do roku do 42,6 mld USD.
- Pięć marek Ponad podwojenie wartości ich marek: Pinduoduo, Meituan, Moutai i TikTok z Chin oraz Tesla z USA
- Technologia dominuje na szczycie Kantar BrandZ W rankingu z siedmioma z dziesięciu najlepszych marek z sektora technologicznego. Technologia umożliwiła również znaczący wzrost markom nietechnologicznym, takim jak Gucci, wykorzystujący moc TikTok podczas pandemii, czy Domino, wykorzystujący internet i usługi dostawcze.
- Amerykańskie marki odnotowały najszybszy wzrost w 2021 r. Wraz ze wzrostem wartości marki z roku na rok o średnio 46%, co oznacza, że Stany Zjednoczone stanowią obecnie 74% całkowitej wartości Top 100, mimo że stanowią tylko 24% światowego PKB.
- Chiny umocniły swoją pozycję lidera w Europie. Chińskie marki spadły z 11% wartości Top 100 w 2011 roku do 14% dzisiaj. Z kolei marki europejskie stanowią obecnie 8% wartości rankingu w porównaniu do 20% w 2011 r.
Pierścień 2021 |
znak |
Wartość marki 2021 (miliony dolarów) |
Zmiana procentowa w 2021 r. w porównaniu z 2020 r. |
1 |
Amazonka |
$683852 |
64% |
2 |
jabłko |
611 997 USD |
74% |
3 |
|
457998 dolarów |
42% |
4 |
Microsoft |
410271 dolarów |
26% |
5 |
Tencent |
240 931 dolarów |
60% |
6 |
Portal społecznościowy Facebook |
226 744 dolarów |
54% |
7 |
Ali Baba |
196912 dolarów |
29% |
8 |
Wiza |
191285 dolarów |
2% |
9 |
McDonald’s |
154 921 dolarów |
20% |
kutasy |
Karta kredytowa Master Card |
112876 dolarów |
4% |
10 najlepszych światowych marek Kantar BrandZ w 2021 r. |
„2020-1 był znaczącym rokiem dla rozwoju marki i chociaż wiele z nich miało trudny rok, nasze badania po raz kolejny pokazują, że silne marki zapewniają akcjonariuszom lepsze zwroty, są bardziej odporne i szybciej się regenerują” – komentuje Natalie Purdy, CMO Kantar. „Wraz z wzrostem globalnego handlu elektronicznego z 12% do 15% całkowitej sprzedaży w 2020 r., był to dobry rok dla marek zaangażowanych w ten łańcuch wartości, od sprzedawców detalicznych po przewoźników takich jak FedEx i UPS. Jednak zaobserwowaliśmy również wzrost w regionach, w których przewidział wiele wyzwań na początku pandemii, na przykład marki odzieżowe łącznie wzrosły w rankingach bardziej niż marki medialne i rozrywkowe, a marki luksusowe, pomimo ograniczenia podróży i globalnych wąskich gardeł, zmieniły swoją energię i rozwój.
Marki ze wszystkich sektorów zostały docenione za odpowiedź na zmieniające się potrzeby i zachowania konsumentów:
-
Modele subskrypcji były dla wielu głównym czynnikiem sukcesu. Firma Microsoft jest jednym z najlepszych przykładów (+26%) innowacyjnych ofert umożliwiających dostosowanie do nowych środowisk biznesowych i przejście na modele subskrypcji w celu poprawy trafności i skalowalności. Xbox (+55%), Disney (+13%) i Netflix (+55%). Oprócz technologii modele subskrypcyjne zwiększają również wartość szerokiej gamy marek, w tym Lululemon, Nike, Mercedes-Benz i Heineken.
-
Alkohol utrzymał swój wzrost podczas pandemii, dzięki wsparciu chińskich marek Baiju. Najcenniejszą marką napojów spirytusowych na świecie jest Moutai (109,3 mld USD), której wartość podwoiła się w ciągu jednego roku i jest obecnie czterokrotnie większa od Budweisera (drugi pod względem wyceny alkoholu – 25,5 mld USD). Heineken był najszybciej rozwijającą się marką piwa z 16% wzrostem (4 miejsce w rankingu alkoholi)
Reputacja, zwłaszcza dla celów zrównoważonych i etycznych, staje się rosnącą siłą napędową wzrostu marki. Kategoria luksusu odnotowała wzrost marki o 34%, ponieważ francuskie i włoskie firmy luksusowe, takie jak LVMH, zainwestowały w swoją reputację korporacyjną poprzez inicjatywy związane z pandemią, zrównoważoną transformację i wsparcie dla ruchów społecznych, takich jak BLM. Podobnie, L’Oréal Paris z powodzeniem przełamał trend marek kosmetycznych podczas pandemii, zapewniając rozwój marki poprzez prezentowanie jej zasobów i promowanie upodmiotowienia kobiet.
„Tegoroczne wyniki pokazują, że budowanie marki jest nadal niezbędne do zapewnienia wzrostu” – mówi Burdet. „Monitorujemy wyniki rynkowe naszych najsilniejszych marek i widzieliśmy, jak wracają do siebie dwa razy szybciej niż inne główne wskaźniki. Nasze analizy wykazały, że 70% tego, co sprawia, że marka jest skuteczna, to dobre wdrożenie czterech podstawowych zasad: Wyższa wydajność. Sąsiedztwo Dzięki spójnym punktom styku marki, gamie dobrze zaprojektowanego sprzętu i funkcjonalny produkty i usługi, Łatwość lub wygoda, on jest Wystawa Dzięki świetnej reklamie. Jednak wirus COVID-19 koncentruje się na wartościach konsumenckich, takich jak zaufanie i lojalność. Marki, które rozwijają swoje wartości i prowadzą projekt w tych kwestiach, wykazują zróżnicowanie i doskonałość.”
koniec
Ranking, raport i dogłębna analiza Kantar BrandZ Top Global Brands 2021 są już dostępne za pośrednictwem www.kantar.com/brandz
„Dumny fanatyk sieci. Subtelnie czarujący twitter geek. Czytelnik. Internetowy pionier. Miłośnik muzyki.”
More Stories
W Cannes można zobaczyć film biograficzny o Władimirze Putinie, wyprodukowany w całości przez sztuczną inteligencję
Polski thriller Netflixa to wielka niespodzianka jesieni (wspina się na pierwszą dwójkę)
Gerard Depardieu zostaje oskarżony o napaść na tle seksualnym, a jego prawnik mówi: „Przypuszcza się…”