Odwiedzający spieszą się, aby odwiedzić tę instytucję zlokalizowaną w dawnej fabryce na obrzeżach Kioto. Wszystkie bilety na październik i listopad zostały już wyprzedane.
Opublikowany
Czas czytania: 2 minuty
Mamo mio! Mario pewnie kręci wąsy. W środę 2 października Nintendo otworzyło w Japonii własne muzeum, dzięki czemu zwiedzający mogą odkryć, a czasem i doświadczyć ponad 130 lat historii japońskiego giganta gier wideo, którego działalność rozpoczęła się od gry w karty. Muzeum to znajduje się kilka kilometrów od centrum Kioto, gdzie mieści się siedziba grupy, i znajduje się na terenie dawnej fabryki, w której firma produkowała w szczególności tradycyjne japońskie karty do gry „hanafuda”.
Zawiera wiele produktów firmy, która istnieje na rynku od 1889 roku i która zanim osiągnęła światowy sukces dzięki grom wideo, zajmowała się także różnymi dziedzinami, od produkcji kart zachodnich po zabawki i gry planszowe. „Chcieliśmy pokazać ewolucję rozrywki, prezentując jednocześnie elementy, które były wspólne i budowane przez lata”. Wyjaśnił to w filmie opublikowanym w Internecie pod koniec sierpnia słynny twórca Shigeru Miyamoto, ojciec Mario, Nintendo.
Na wystawie prezentowane są także bardziej nieoczekiwane przedmioty wyprodukowane przez Nintendo, takie jak kserokopiarka czy wózek spacerowy. Część interaktywna pozwala także na zabawę na smartfonie z gigantycznymi kartami wywieszonymi na podłodze, uderzanie piłek rzucanych rakietą przez maszynę w japońskim wnętrzu z lat 60. i 70. XX wieku czy sterowanie grami wideo za pomocą gigantycznej konsoli wymagającej obsługi dwóch osób koordynować swoje ruchy.
Bilety wstępu sprzedawane są w drodze loterii, a koszt wejścia dla osoby dorosłej wynosi 3300 jenów (20 euro). Wszystkie bilety na październik i listopad zostały już wyprzedane. Muzeum to jest częścią strategicznej zmiany zapoczątkowanej przez Nintendo około dziesięć lat temu w celu zwiększenia liczby osób komunikujących się z postaciami z gry za pośrednictwem produktów pochodnych oraz otwierania sklepów lub parków tematycznych – takich jak „Super Nintendo World” obszarach w parkach Universal Studios w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Film Super Mario Bros. Jego ubiegłoroczna premiera również odniosła ogromny sukces w kinach, zajmując drugie miejsce pod względem globalnej sprzedaży biletów w 2023 r. To muzeum również uczestniczy w tej strategii w tym sensie, że Nintendo „Dlatego tworzy środowisko, w którym ludzie mogą wchodzić w interakcje z franczyzami”.powiedział Kensaku Namera, analityk w Nomura Securities. Ponadto, „Muzeum mieści się na terenie dawnego zakładu produkcyjnego, co oznacza efektywne ponowne wykorzystanie zasobów”. Z firmy.
„Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Pragnący być pionierem kulinarnym. Przyjazny miłośnik piwa.”
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną