Wiadomości z gry Czy gra wideo AAA dobiegła końca?
Jeśli istnieje jedna opinia, którą podziela coraz więcej graczy, to jest ona taka, że gatunek AAA zaczyna się starzeć. Brak oryginalności, tytuły, które odniosły niewielki lub żaden sukces… Najnowsze, czołowe produkcje kierowane są do wielu powtarzających się krytyki, ale wydaje się, że nie spotkały się one z oddźwiękiem wśród wydawców. Ale czy wtedy trio dotrze do końca wyścigu? Opowiadamy o tym w 5 nowych rzeczach, które warto wiedzieć!
Podobieństwa są zbyt liczne
Jest to niewątpliwie jedna z głównych skarg graczy: Wiele współczesnych tytułów wydaje się być wariacjami na temat tych samych sprawdzonych formuł. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozgrywkę, mechanikę czy przedstawione uniwersa, stworzono pewien rodzaj jednolitości. Tak naprawdę wydaje się, że dzisiejsi programiści skupiają się głównie na elementach, które sprawdziły się w przeszłości, takich jak otwarte światy, a nawet aspekty RPG. Chociaż opieranie się na formułach, które zapewniły sukces poprzednim tytułom, może wydawać się sposobem na zapewnienie jakości tytułu, Faktem pozostaje, że takie podejście doprowadziło do nasycenia rynku, ponieważ gracze przez czas nieokreślony borykają się z podobnymi doświadczeniami.
Więc, W przypadku franczyz takich jak Call of Duty ich mechanika została w pewnym stopniu zreplikowana. Rodzi się zatem pytanie: Gdzie jest innowacja? Czy studia po prostu podążają za wypróbowanymi i przetestowanymi przepisami, zamiast odkrywać nowe pomysły? Uzasadnione pytania, na które wydawcy powinni odpowiedzieć, ryzykując utratę niektórych graczy na długi czas, jeśli nie na zawsze. Aby dowiedzieć się więcej, omówimy to szerzej w naszej kolumnie na górze strony!
Niekompletne gry
Jeśli istnieje inny poważny problem współczesnego przemysłu gier wideo, jest nim stan gier w momencie ich premiery. W rzeczywistości często pod presją komercyjną ze strony wydawców, Deweloperzy zmuszeni są wypuszczać tytuły, zanim zostaną one w pełni zoptymalizowane. Cyberpunk 2077 i No Man’s Sky to podręcznikowe przypadki; Byli krytykowani za dużą liczbę błędów i brak treści po wydaniu. Chociaż od tego czasu udało im się nadrobić zaległości, rodzi to pytania o prawdziwy status wspomnianych wydań oprogramowania, zwłaszcza w świetle oczekiwań, jakie budziły wówczas te ostatnie.
Powszechną praktyką stało się ogłaszanie przez studia aktualizacji i dodatkowej zawartości w celu uzupełnienia początkowych niedociągnięć, czy to w dniu premiery gry, czy później… Strategia ta może działać na krótką metę, ale podważa zaufanie graczy do głównych marekktóry wydaje się nie być w stanie po prostu dostarczyć produktu końcowego. Konieczność ciągłego remasteringu gier AAA stała się raczej normą niż wyjątkiem. Aby ruszyć do przodu, Zapraszamy do zapoznania się z naszą kolumną na górze strony!
More Stories
Muzyka Nintendo: Le Spotify wyprodukowane na Nintendo
Cyberpunk 2077 nie umarł, CD Projekt ogłasza wielkie ogłoszenie dla całej społeczności
Nowa trójka astronautów wyrusza na chińską stację kosmiczną