Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Europejski Zielony Ład, prawdziwy ból głowy polskiej gospodarki

Europejski Zielony Ład, prawdziwy ból głowy polskiej gospodarki

Tego lata to bardziej stres niż upał powodował, że szefowie największych grup samochodowych się pocili. Projekt europejskiej dyrektywy przewiduje radykalną redukcję emisji gazów cieplarnianych. firma2 samochodów, podczas gdy producenci już mają trudności z dotrzymaniem obecnej normy wynoszącej 95 gramów na kilometr.

Ta przerażająca propozycja jest jednym z elementów europejskiego planu na miarę 55 [officiellement traduit en français par “Ajustement à l’objectif 55”]. Celem Unii Europejskiej jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55% do roku 2030. firma2 Abyśmy do 2050 roku osiągnęli neutralność klimatyczną. Przynajmniej takie są obecne plany. Nie wiemy, czy im się to uda, ale w każdym razie wiemy, że droga będzie trudna, nawet jeśli cel jest godny pochwały: uratowanie ocieplającego się klimatu, którego boleści już dziś odczuwamy.

Spośród trzynastu propozycji planu propozycja dotycząca samochodów wymaga ograniczenia emisji firma2 55% od 2030 r. i 100% od 2035 r. Nie, to nie jest błąd: 100%! W praktyce oznacza to, że w ciągu czternastu lat era silników cieplnych dobiegnie końca. To koniec samochodu, jaki znamy. Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów zareagowało niemal natychmiast, wspierając ambicje klimatyczne krajów świataUnia Europejska Bądź przygotowany na wielkie poświęcenia, ale nie do tego stopnia.

„55 lat sprawności to zmiana cywilizacyjna”.

To nie silnik spalinowy jest szkodliwy dla środowiska, ale paliwa oparte na surowcach kopalnych. Bez dostępnych paliw odnawialnych 100% redukcja emisji w 2035 r. jest równoznaczna z zakazem stosowania silników spalinowych. ogłosił jej prezes, Oliver Zipse, który jest jednocześnie dyrektorem zarządzającym firmy BMW Grupa. Producenci samochodów chcą, aby silniki cieplne nadal istniały, nawet jeśli nie będą już napędzane produktami ropopochodnymi, a jedynie biopaliwami.

READ  Mówi się, że gry Castlevania, Metal Gear i Silent Hill są w fazie rozwoju

Dla Polski ta część planu Fit for 55 stanowi duże wyzwanie, zwłaszcza że kraj jest jednym z największych europejskich eksporterów silników spalinowych: w 2019 roku zakłady na naszym terenie wyprodukowały 1,5 mln. Te, podobnie jak kopalnie węgla, muszą teraz podjąć decyzję o wkrótce zniknięciu. „Fitness po 55. roku życia to zmiana cywilizacyjna– komentuje Jakub Fares, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Chciałbym jednak wiedzieć, w jaki sposób Komisja Europejska planuje osiągnąć swoje cele poprzez ograniczenie skutków społecznych, szczególnie w Polsce, gdzie będą one bardzo dotkliwe. Tysiące miejsc pracy jest zagrożonych”.

Bez radykalnej redukcji emisji z transportu plan klimatyczny dlaUnia Europejska To nie może działać. W Europie stanowią one od 25% do 30% ogółu, w Polsce zaś około 24%. Jednak w naszym kraju szybko rośnie, podczas gdy w skali kraju powoli maleje.Unia Europejska. Wynika to z naszej słabej oferty transportu kolejowego i publicznego, która powoduje przesunięcie nieproporcjonalnej części transportu towarowego i pasażerskiego na drogi i samochody osobowe. Ponadto pojazdy te są często używane i importowane z Europy Zachodniej. Całkowity zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym zaleje Polskę nową falą samochodów używanych. „W Polsce większość kierowców kupuje używane samochody, bo nie stać ich na nowy samochód– ostrzega Leszek Wiwala, przedstawiciel polskiego przemysłu naftowego. Samochody elektryczne, które są znacznie droższe od samochodów tradycyjnych, są mniej dostępne. W związku z tym przemieszczanie się dużej części ludności może być utrudnione, zwłaszcza na obszarach, gdzie transport publiczny praktycznie zanikł.

Oprócz transportu drugim głównym źródłem emisji, którego nie można dobrze kontrolować, są budynki. Ma to głównie związek z metodą ogrzewania. W Polsce problem jest specyficzny, gdyż 80% rodzin ogrzewa się węglem samodzielnie, korzystając z kotła, lub zbiorowo poprzez sieć ciepłowniczą. Mamy więc mnóstwo pracy.

READ  USA zabiegają o ekstradycję Ukraińca zamieszanego w cyberataki

Do teraz,Unia Europejska Skoncentrowano się na sektorze energetycznym i branżach zużywających najwięcej energii. Od 2005 roku wspólnotowym systemem handlu uprawnieniami do emisji objętych zostało około 10 000 takich obiektów (Usługi testów edukacyjnych). Właściciele muszą co roku przedkładać pewną liczbę pozwoleń na emisję wydawanych przez ich zakłady. firma2. Jeśli uda im się zredukować emisję, będą mogli zachować pozwolenia na przyszłość lub odsprzedać je firmie, która przekroczyła swój limit. Ponieważ emisje w Polsce spadają wolniej niż spadek całkowitego limitu emisji, jej przemysł musi kupować coraz więcej pozwoleń z zagranicy. Przez długi czas ton firma2 Koszt to 5 euro. Cena ta nie odstraszyła, a raczej zaczęła rosnąć. Rok temu sięgał 20 euro, dziś oscyluje w granicach 50-60 euro. To duże obciążenie. Jedyny polski producent energii elektrycznej PGE W 2020 r. wydała ponad 1,3 miliarda euro na pozwolenia na emisję.

„Żółte kamizelki powstały w odpowiedzi na podatek ekologiczny”.

Fit for 55 Planuje szereg napraw systemowych Usługi testów edukacyjnychSzczególnie przyspieszenie redukcji całkowitego pułapu, co doprowadziłoby do wzrostu cen licencji. Co więcej, pomimo krytyki, jaką spotkał się z tym mechanizmem, Komisja chciałaby ustanowić inny podobny mechanizm, który miałby zastosowanie równolegle do budynków i transportu lądowego. Celem cen jest zachęcenie do renowacji budynków, instalacji niskoemisyjnych systemów grzewczych, przejścia z pojazdów cieplnych na elektryczne, a nawet zwiększonego korzystania z transportu publicznego.

Oznacza to, że po raz pierwszy będziemy bezpośrednio uczestniczyć w walce klimatycznej ponosząc jej koszty. Polski Instytut Ekonomiczny Ciasto Myśli, że w to wchodziUnia Europejska-27, oznaczałoby to dla każdego gospodarstwa domowego dodatkowe 373 euro rocznie na transport i dodatkowe 429 euro na wydatki mieszkaniowe, co wiązałoby się z ryzykiem ubóstwa energetycznego i braku mobilności. Francja rzuciła okiem na reakcje, jakie mogłoby to wywołać, gdy prezydent Emmanuel Macron nałożył podatek węglowy na paliwa kopalne. „Przypominam tylko, że ruch „żółtych kamizelek” powstał tam w odpowiedzi na podatek w wysokości 0,18 euro za litr”. Jacob Fares potwierdza.

READ  MAX & MOI kontynuuje tradycję z własnym oprogramowaniem ERP

Uznając ten precedens, Komisja Europejska stworzyła fundusz społeczny, aby pomóc najbiedniejszym krajom świataUnia Europejska. W ten sposób Polska otrzyma 13 miliardów euro, ale mimo to „Nie zgodzimy się na żadne rozwiązanie kosztem najsłabszych grup społecznych”. Minister Klimatu ogłosił.