Głodni Wiedzy

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Le Bon Coin wykorzystuje okazję

Le Bon Coin wykorzystuje okazję

Od 1 września na ulicach Paryża obowiązuje zakaz poruszania się około 15 000 samoobsługowych rowerów elektrycznych. W wyniku powszechnego głosowania, które odbyło się 2 kwietnia, nałożono zakaz świadczenia tych usług ze względów bezpieczeństwa i ze względów związanych z tłokiem. Wiodący francuski portal Le Bon Coin, we współpracy z agencją DDB Paris, wykorzystał okazję do uruchomienia niezwykłej kampanii marketingu ulicznego.

Strategicznie rozmieszczone kody QR

Projekt o nazwie TrottFinder polega na umieszczeniu kodów QR w dziesięciu strategicznych lokalizacjach Paryża, gdzie wcześniej parkowały hulajnogi. Gdy użytkownik zeskanuje jeden z tych kodów, zostanie przekierowany do 22 840 reklam rowerów elektrycznych dostępnych w Le Bon Coin. Takie podejście zachęca zatem paryżan do wybierania alternatyw z drugiej ręki i stanowi część podejścia odpowiedzialnego za środowisko.

Według doniesień Lime, Dott i Tier, główni producenci samoobsługowych hulajnóg elektrycznych w Paryżu, zostali zmuszeni do znalezienia nowych tras po wprowadzeniu zakazu. 20 minut. Wbrew obawom A Cmentarz Skuterów „Każda maszyna została zebrana i naprawiona w celu ponownego użycia” – podkreśla Hanna Landau, menedżer ds. komunikacji w Lime France.

Po przetargu Lime wyśle ​​do Lille 1500 swoich zielonych hulajnóg. Inne zostaną rozmieszczone w Niemczech w celu uzupełnienia istniejącej floty. Ze swojej strony Dutt widzi nowe życie dla swoich starych modelek w Bordeaux i Brukseli. Jeśli chodzi o Tier, jedna trzecia floty pozostanie w Ile-de-France, a hulajnogi pozostaną licencjonowane w 80 miastach. Pozostali udadzą się do Niemiec i Polski.

Gdy operatorzy przenoszą swoje floty, nawet najbardziej uszkodzone hulajnogi znajdują drugie życie. Erwan Le Page, dyrektor ds. spraw publicznych w Tier, wyjaśnia: 97% naszych części do hulajnog jest wymiennych Zostaną zatem zdemontowane i poddane recyklingowi. Poza tym firmy te zwracają się również w stronę rynku rowerowego. Przykładowo Lime w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie powiększyło w Paryżu swoją flotę rowerów z 7 000 do 10 000 sztuk.

READ  Sahara Maroka: Polscy inwestorzy eksplorują oczami

Pomimo paryskiego zakazu samoobsługowych hulajnóg elektrycznych, pierwszego tego typu w Europie, pojazdy te nie zniknęły całkowicie ze sceny, wręcz przeciwnie! Paryżanie, którzy chcą, zawsze mogą go kupić – i jeśli to możliwe, wykorzystać go do promowania gospodarki o obiegu zamkniętym. Operatorzy flot znaleźli sposób na prosperowanie w tym nowym świecie…