Ale sojusz między Couche-Tard i Total nie jest przypadkowy. Ze strony Totalu próbujemy się pozycjonować w obliczu planowanego na 2035 rok końca pojazdów termoelektrycznych w Europie. W rzeczywistości nie ukrywa tego, że alians z marką Quebec w Belgii i Luksemburgu ma na celu przyspieszenie Przekształcenie tych dwóch sieci poprzez maksymalizację ich sprzedaży z wyłączeniem paliw ropopochodnych.
„Stacje paliw muszą stać się prawdziwie przyjaznymi miejscami, które służą klientom, a nie prostymi punktami dystrybucji paliwa. Dlatego TotalEnergies zwraca się teraz do Couche-Tard i jej uznanej wiedzy specjalistycznej w zakresie prowadzenia sklepów ogólnospożywczych obsługujących stacje paliw”Patrick Pouyanne, dyrektor generalny Totalu.
Ujawnia to również odwrócenie strategii Total: „Przez długi czas francuska firma starała się zmienić pozycję na„ niskie koszty ”pod względem cen benzyny, nie świadcząc żadnych usług, Przypomina Christophe’owi Sansi gondole. Tutaj widzimy, jak francuska firma zmienia ton. Jest to wyraźny krok wstecz. Uważam, że Couche-Tard jest kluczem do innowacji w tej dziedzinie: nie tylko ma sklepy, ale także ogromną sieć paliw w Skandynawii, Polsce i Irlandii. Interesujące i uspokajające jest również to, że firma jest gotowa tak dużo inwestować: to nie przypadek, że nalega na większościowy udział w operacji w Belgii i Luksemburgu. W każdym razie potwierdza i sugeruje, że sektor rzeczywiście będzie się rozwijał i na tym etapie trudno przewidzieć, w jakim kierunku się rozwinie.
„Miłośnik muzyki. Miłośnik mediów społecznościowych. Specjalista sieciowy. Analityk. Organizator. Pionier w podróżach.”
More Stories
Ta polska firma produkuje w 100% biodegradowalne talerze i sztućce z wykorzystaniem pszenicy
Toupret kupuje konkurenta w Polsce
Drobiarski gigant LDC jest w trakcie przejęcia fabryki Konspolu w Polsce